söndag, juni 06, 2010

ÅRETS FÖRSTA DOPP

Skriver jag att uret snurrar alldeles för fort, tycker ni väl att jag är tjatig. Men vad sjutton, jag tycker att tiden går alldeles för snabbt. Tog en kisspaus, stängde balkongdörren, fyllde på vattenglaset (vinet är slut ) och skar upp en sharon som inte var riktigt mogen. Ser när jag återkommer hit att klockan närmar sig 22.30. Mailen har jag bara kikat in på och vill helst besvara de flesta innan jag stänger för natten. Vet att jag även kommer att klicka in mig på Aftonbladet för att läsa rubrikerna och säkert också sexforumet för att se om det skrivits något av intresse under helgen.

Har ingen sovmorgon nu förrän på torsdag så behöver komma i säng skapligt vilket för mig är runt tolv. Med vetskapen att det i dag var sista morgonen på tre dagar som jag kan sova länge, vad händer. Jo, jag vaknade halv sex i morse. Jag vet inte vad som väckte mig. Låg och tyckte synd om mig själv ett tag. Försökte somna om, men lyckades inte. Gick upp, drack vatten, tog ett fullkornskex, funderade på om jag skulle ta en sväng med stavarna i denna arla morgonstund. Insåg att det var inget jag ville, så la mig i soffan. Somnade och vaknade halv elva.

Var det första alldeles för tidigt så var det sista nästan i senaste laget. Intog frukosten vid köksbordet ihop med några sidors korrekturläsning. Packar ner vattenflaska, kamera, bok, mobil, kex och mandlar i en burk. Runt halv ett cyklar jag iväg till badet. Det enda jag sett var att solen sken från en molnfri himmel. Att det även blåste upptäckte jag inte förrän jag kommit ifrån bostadsområdet. Motvind i stort sett nästan hela vägen 1½ mil. Var det inte motvind var det sidvind, så benmusklerna fick nog sitt idag. Ingen nackdel alls *ler*.


Gillar inte den här cykeln så värst. Får så himla ont i ändan vid längre turer. Den gamla som nu står med vint bakhjul är mycket skönare att cykla på. Men jag kom fram iallafall till badet. Inte mycket folk alls, vilket förvånade mig lite. Förra året badade jag 30 maj första gången, pingstafton och då var det mer folk. Blickade jag ut över vattnet var det bara två tappra ungdomar som vågat sig i. De är längst ut vid bryggan och syns knappt på fotot.

Jag gick ner och kände på vattnet och blev glatt förvånad. Riktigt badvänlig temperatur. Hämtade kameran och tog utan minsta besvär årets första dopp. Ljuvligt är bara förnamnet.


Kan väl sedan inte direkt påstå att det var så ljuvligt att sola. Blåsten gjorde att det blev nästintill kallt mellan varven. Så blev bara ett dopp. Men solen tar ju som vi vet ändå trots blåst och det kan vara förrädiskt. Framåt tre började tunna moln lägga sig framför solen, så jag packade så småningom ihop och cyklade hem. Då var det inte många kvar alls. Hem gick det av sig självt nästan, för nu hade jag medvind.

En kall öl, lite fotande och lite skrivande. Hade en märklig upplevelse i soffan i morse, men det ska jag inte dra här. Präntade ner det i blocket iallafall.



Lång skön dusch på det. Ett glas vin, en bit ost och lite mer fotande. En del går att ha till nästa bildbyte på hemsidan i augusti. Måste vara solen som inspirerar *ler*.

Så mycket mer blev det inte av den här kvällen. Efter beskärning och retuchering av bakgrund på en del av bilderna så har jag inte gjort mycket mer än skrivit här. Nu övergår jag till hotmailen en stund och betar av helgens mail. Som jag skrev i förra inlägget, tidig uppgång i morgon. Funderar på att efter besöket ta en sväng till stan för att försöka få ordning på inkopplingen av hårddisken den externa. Men det bestämmer jag inte förrän i morgon.

6 kommentarer:

Svenne sa...

Ett vint bakhjul på en cykel? Det kan jag fixa om du bara bjuder till lite. Och då menar jag inte sex!!! Kanske bara en fika!
Synd att du bor så långt bort för jag kan spänna ekrar så det står härliga till!
Först vänder man cykeln upp och ner och sen går det som en dans!
Kraaam

Hans-Erik sa...

Greta, Grattis! Årets första badbrud! Ser inte så kallt ut på bilden iaf

Benny sa...

Grattis till dom fina bilder du tar o sen har du tagit först doppet,jag väntar med att bada till jag kommer till storsjön i östersund,ska dit den 3/7 o hälsa på vänner//Kram

Gretas Svammel sa...

Jag ska snart låta en cykelmoj få vända upp och ner på cykeln...Svenne.

Gretas Svammel sa...

Nää..Hans-E..det var förvånansvärt skönt i vattnet faktiskt.

Gretas Svammel sa...

Ja bättre sent än aldrig...Benny..*ler*