torsdag, mars 03, 2016

SISTA NAKENBILDEN och NYA JEANS

Snart ser jag ut som en koncentrationslägerfånge, fast om magen fylls med vätska blir det mer som en Biafra unge. Inget att skoja om, jag vet. Det här blir sista offentliga kortet på en naken Greta, för det syns otänkbart att få tillbaka de muskler och den kropp man haft. Sedan gör ju åldern sitt till också. Men jag bjuder på den här haha.

Tog ett par bilder både fram och bak. Mest för att se hur jag såg ut och för att dokumentera prickarna på ryggen som fortfarande är kvar. Har en prick på magen nu också som ni ser. Det är lättare att studera sig själv på bild än i spegel, tycker jag. Axlarna, halsen och armarna är värst.

Har inte vägt mig sedan 16/2, två veckor i tisdags, men har nog minskat en del sedan dess i vikt. Det har ju blivit värre att få i sig mat och jag spyr oftare nu. Idag bara en gång och då endast slem, när jag kom hem från affären. Men dagen är inte slut ännu. Jag fattar inte själv hur jag pallar med. Det är säkert. Jag måste få hjälp från något osynligt håll.
Ingen läkare har ringt idag, så då måste det bli i morgon om han ska hålla sitt ord. Jag hoppas jag får PD1 hämmare och att det har effekt på metastaserna och att den bara ger lindriga biverkningar. Om inte så blir det, det där Alimta som han pratat om, som ger muskel och ledvärk bl.a. Det vill jag inte ha. Minns värken från första behandlingen -014.

Mätte magen idag och är fortfarande 82 cm om diafragman. Har jag vätska i övre buken borde den väl öka. Men det är kanske inte säkert, det är så mycket man inte vet.

Hämtade ut jeansen och mysbyxorna jag skickade efter och en gardinkappa till köket. Optimist som jag är så tror jag att jag ska kunna vårstäda i april med fönstertvätt och ommöblering. Nja, jag hoppas det i alla fall. Böckerna hade också kommit men det hade blivit för tungt att ta även dem. Har ungarna tid så får de hjälpa mig med det i helgen. 

Storleken funkade bra. Så skönt med ett par jeans som jag inte tappar hela tiden, trots bälte. Mysbyxorna kunde kanske varit en storlek mindre, men lite pösiga ska de ju vara. Jag anser mig nöjd och behöver inte returnera något.

I morgon ska jag torka golv, skura toalett och bädda rent i sängen. Bra om jag har något litet varje dag att göra, även om det inte alltid blir gjort. Nästa vecka vet jag inte, men har ju köksskåpet och garderoberna. Men allt hänger på måendet.
 

6 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Nej det får inte vara så! Jag vill se mer av dig naken. Du är snygg!

Anonym sa...

MB vill också se dig naken, nytt som gammalt. Hoppas du gillar min lilla historia i mail! // Kram MB

Gretas Svammel sa...

Inte speciellt snygg...Hans-E... i nuvarande tillstånd

Gretas Svammel sa...

Det blir gammalt då... MB

Benny sa...

Du är mycket fin tycker jag varma kramar

Gretas Svammel sa...

Tack..Benny..