tisdag, mars 15, 2016

NU ÄR JAG PÅ SJUKAN

Jaha, det bev ju bra det här. Du är svårt sjuk sa läkaren som kom in och pratade med mig. Nähä, sa jag och flinade.
Avkomman kom och hjälpte mig packa och körde dit mig och var kvar en stund. Jag blev omhändertagen direkt och fick enkelrum och direkt syrgas. Syresättningen var 71 när jag kom och ökade ganska snabbt till 90. Så mycket mer lär det nog inte bli, alltså 100 kommer jag inte mer upp i.

Sedan mycket frågor och blodprov och vägning. Vägde 56.9 nu, Sist jag vägde mig var det 59.4 och det är väl typ en månad sedan.

Inte spytt något idag, men har inte heller ätit något knappt. Fick in två rån och en liten yoghurt i eftermiddags. Rånen fick jag i mig. Ska testa yoghurten sedan.

Vid halv fyra kom de och satte vätskedropp eftersom jag inte dricker så mycket heller. I morgon eller någon dag kommer LAH och pratar med mig. Landstings ansvarig hemsjukvård tror jag det står för. De ska se idag sa läkaren hur mycket jag får i mig och hur mycket jag spyr upp så blir det kanhända näringsdropp i morgon.

Rophynol fick han för sig att jag skulle ha vid behov. Det är väl narkotika? Det vill jag inte ha ,sa jag. Men det är alltså bara vid behov och det behovet hoppas jag inte kommer. Jag tror det skulle göra så att slemmet torkar ut. Någon illamåendetablett nämnde han ochså, även den vid behov. Mina hemma hjälper ju inte.

Jag hoppas det hjälper med syre och näring. Någon tömning är nog inte aktuellt. Tur det.

Jag har tagit kort förstås och hade hoppats på att kunna visa er hur jag ser ut i syrgasmask. Jag kör med mask eftersom jag andas med munnen. Men mitt minneskort passar intei datorn så ja gfår väl visa er det när jag kommit hem.

Ni som hängt med kanske minns att jag inte hittade ett par glasögon när jag flyttade 2011. Idag hittade jag dem. I datorväskan. Kul.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Bra att du kom till sjukhus med bra vård. Krya på dig!

Anonym sa...

Hej Greta krya på dig tänker på dig varma kramar Bensan

Gretas Svammel sa...

Tack båda. Vi får se hur länge jag hänger i.