måndag, mars 14, 2016

EV INLAGD I MORGON

Min frukost som jag petade i mig under 1½ timmes tid ungefär. En del kom upp. Ingen ide längre att göra te eller kaffe för jag tar bara ett par klunkar av det.

Inget kul att må så här. Idag har jag inte fått i mig mycket alls och inte har jag orkat någonting.
Onkologsköterskan ringe i morse och sa att hon bokat in telefontid till läkaren halv fyra. Så jag satt i fåtöljen och väntade från halv fyra till fem... ja jag såg lite tv också. Men vid fem ringde han. Inte minsta ursäkt att han inte ringde som han lovade. Så jäkla dåligt och jag orkade inte säga något.

Han hade pratat med lungmedicin ( hur många gånger har han inte gjort det ). PD1 hämmare var väl inte direkt för mig osv. Nu vet jag inte, vilket jag sa, om jag vill ha något gift när jag mår så dåligt som jag gör. Jag undrade om syrgas igen och om jag eventuellt har vätska i buken och näringsdropp. Men han hörde ju hur jag mådde och undrande om det inte var lika bra att lägga in mig. För om han pratade med LAH (hemsjukvård) så skulle det ta så lång tid.

Han ville lägga in mig redan i kväll, men vad sjutton så snabb behöver man inte vara. Han ska ringa igen i morgon och då blir det väl inläggning. Han pratade om ambulans men så dramatisk vill jag inte vara. Sjuktransport funkar bra. Men avkomman kommer ( om det nu blir inläggning) och hjälper mig packa och då kan jag ju lika gärna åka med den.

Jag hoppas jag kommer hem igen och att det inte dröjer för länge. I påsk planerar ungarna komma och då ska vi även fira födelsedagarna är det tänkt. Även 08-ungen kommer då. Men man vet inget som tur är.

Det dröjer väl innan det blir något inlägg här igen. Fast funderar lite på att ta med den bärbara. Ja det märks. 

1 kommentar:

Unknown sa...

Greta
Tråkigt! Men bra att du får bästa vård! Krya på dig!