onsdag, januari 06, 2016

LITE AV VARJE

Bild jag hittade på nätet som får symbolisera tillståndet idag. Alltså ute. Minus 12 grader var det hos mig vid elva i förmiddags. Och kylan ska hålla i sig. Nu är väl 12 minus inte mycket att gå i taket för egentligen. Men jag tycker det är alldeles för kallt. Jag får väl klä mig i lager på lager i morgon då jag är tvingad att ge mig ut. Brr.  

Men idag håller jag mig inne och hänger mest vid datorn. Jag har haft typiska influensasymptom nu i typ en vecka, kanske mer. Med största sannolikhet är det inte influensa utan biverkningar av Avastinet. Sår i näsan, nyser tio gånger på raken, snorar lätt, hostar förstås men det gör jag ju ändå. Får ont i kroppen ibland när jag till exempel ändrar ställning när jag sitter i soffan, speciellt nacke och ben. Men det går att leva med.
Då är det jobbigare med hostan, rosslandet och slemmet och att inte få sova mer än typ en timma åt gången.  Det kan jag bli galen på ( fast vad hjälper det ). Idag har jag en sådan där propp i bröstet igen och jag spyr upp slem då och då.


Men jag gjorde rotsaksgryta som jag planerat och har fått i mig nästan en hel skål. Just nu sitter jag med känslan att jag när som helst kommer att få klökas och spy upp lite slem igen. Kanske kan man likna det vid att något fastnat i luftstrupen, ganska högt upp och som kroppen vill göra sig av med. Roligare kan man ju ha än den här skiten.

Jag var inne på Ad Libris tidigare idag. Mest för att se om jag kunde hitta något mer till det kommande lilla födelsedagsbarnet. Jag frågade när de var här vad som önskades och svaret blev inte helt oväntat bilar. Och kläder med djur enligt mamman. Men de har hela huset fullt med bilar, så känns inte helt kul att ge ännu en. Hittade en billig pysselbok med bilklistermärken som jag slog till på. Kände att jag ville ha något mer än t-shirten med djurmotiv ifall kvalitén är dålig eller storleken inte passar. En liten sak blir det även till det mindre syskonet som är för liten för att förstå att bara den som fyller får paket. Jag är lite larvig så där.  Så nu kan jag sluta tänka på det. Bara se fram emot till vi åker upp och firar om ett par veckor och att jag då inte är sämre än jag är nu.

 Skickade även efter den här pocketen. Jag blir alltid smått nervös när de olästa böckerna börjar ta slut. Jag har inget minne att jag läst något av den här författaren förut. Hade blandade omdömen. 
Blev också Kallentofts senaste, men väntar med Keplers då båda dessa är ganska dyra. Nu hade en snäll tidigare kund satt in en gåva på kontot här, så ansåg mig ha råd.

Ni som gillar sexnoveller. Hittade den här... Våt. "Tio sexnoveller som får kuken att styvna och fittan att fuktas. Alla får komma - och inte bara en gång!"

Förr kunde jag ibland bli kåt av att läsa om sex, om det var bra skrivet. Nu vet jag inte vad som kan göra mig kåt *ler*. Det är bara att gilla läget, att så speciellt pilsk blir man inte av den här skitsjukdomen. Jag får ju då och då orgasm av massagestrålarna, men vill inte påstå att jag är kåt. Det är mest för att jag tror det gör nytta för kroppen.


Jag har spytt upp slemmet som jag anade att jag skulle, så nu känns det rätt okej ett tag. Jag ska resa mig från datorn för en stund. Diska och ställa in det som är kvar av rotsaksgrytan i kylen. Det får bli maten i morgon när jag kommit hem. Jag längtar redan efter att komma in från kylan och kliva in i min varma hall och pusta ut.

Inga kommentarer: