måndag, november 16, 2015

GRÅVÄDERSMÅNDAG

Med viss möda så fixade jag tvätten igår. Jobbigast är att ta sig upp för trappen här upp till mig. Det är ansträngande även utan något att bära. Men än så länge går det, jag får stanna upp och flämta på vartannat steg. Tur att det bara är en trappa.
Hur trist har inte den här dagen varit. Vädermässigt. Grått, mörkt och regnigt. Jag var ju tvungen att besöka vårdcentralen så tog bussen dit. När jag väntade på bussen hem så regnade det, men ett tak sticker ut lite så jag kunde stå under det.


Vink, vink. Jag skulle inte hinna att både ta blodprov, köpa bisolvon slemlösande på apoteket och att handla lite innan bussen tillbaka gick och jag hade ingen lust att vänta 50 minuter på nästa. Så då passade jag på att kolla tryck och puls och dessutom behövde jag inte stressa med något... vilket jag ju inte kunnat ändå. 10 minuter fick jag sedan vänta och det är överkomligt. Men jag fick ju betala på nytt eftersom det hade gått över en timma. 19 kr kostar det ( inte 15 som jag skrev i ett inlägg ) och idag då gånger två= nästan 40 spänn. Onödiga pengar kan jag tycka, fast det är så klart bra att jag har den möjligheten nu när läget är som det är.

Trycket okej, men pulsen hög. Jag har tänkt lite på min puls. Det är ju inte så att jag lallar runt här i min lägenhet utan att oroa mig ibland. Fast jag försöker att inte göra det, för det gör mer skada än nytta. Men jag har funderat på om och hur kroppens organ eventuellt kan ta skada då syresättningen inte är hundra. Och hur hjärtat påverkas. Lite lugn blev jag faktisk. Pulsen var ju hög även tidigare och låg mellan 80-90 typ. Egentligen vet jag ju inte hur låg min syresättning är, för det fungerar ju bra att andas när jag är stilla, förutom att jag har ett tvång att ta djupa andetag mellan varven. Ja, ja måtte det här snart bli bättre.

Jätteglad blev jag att träskorna fanns kvar på utlämningsstället.  Och att de passade perfekt. Nu ska det bara målas. Lite pirrigt faktiskt att "förstöra" så fina skor. Jag har tre motiv som symboliserar både mig, dotter och hennes mormor och morfar. Efter födelsedagen, om jag kommer ihåg det, ska jag berätta vad det är. Men jag måste pränta ut från nätet och kalkylera dit dem, för jag vågar inte måla på fri hand. Fast jag ska nog göra trollen klara innan jag ger mig på det här.

Handlade sedan lite för att förhoppningsvis klara mig nu till nästa vecka. Det här är ju inte riktigt mig i normala fall. Men i fredags blev jag lite sugen på chips och dip, har jag inte ätit sedan ungarna tillbringade helgerna hos mig och det är rätt länge sedan. Nu hade jag naturligtvis inget av det hemma, så idag köpte jag hem ifall suget skulle komma tillbaka. Helst då innan gräddfilen går ut.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Tur att skorna kom fram! Tror att de bli snygga!

Gretas Svammel sa...

ja vi får se...Hans-E..