fredag, augusti 21, 2015

VILL TILLBAKA NÅGRA ÅR I TIDEN

Bild från i förrgår tror jag, efter dusch. Jag har väl någon lustig föreställning att jag plötsligt ska känna igen mig själv på någon bild haha. Vilket jag ju omöjligt kan göra just nu och troligtvis aldrig.

Kanske trodde ni att det skulle bli en badbild idag? Jag trodde kanske det jag också. Men jag har för tillfället inte mycket lust till något. Få se i morgon. Fast min plan var ju att åka och bada och när jag var klar med datorn vid tolv-halv ett så började jag vela. Blir tjurig på mig själv att jag just nu är en aning pessimist. Bada ville jag ju, men orkade jag cykla hela vägen dit? Och ifall vattnet skulle vara iskallt så hade jag cyklat i onödan. Det här tänket är inte riktigt jag det heller.
En lång promenad upp till skogen istället? Nej, det är också jobbigt.

Så här såg jag ut i juli för tre år sedan. Jag vill hoppa tillbaka dit. Då var jag pigg, nöjd och positiv. Jag vet att det är normalt att tänka så. Men jag blir så less stundom på mig själv, hur jag ser ut, på min situation, på att aldrig ha pengar och på att inte heller ha möjlighet att förstärka ekonomin på något sätt.

Vad har jag gjort idag då? När jag bestämt mig för att inte åka och bada, så tog jag en timmes avslappning i fåtöljen. Funderade hit och dit och lät tankarna vandra som de ville. Fixade sedan lite mat fast jag egentligen inte var så speciellt hungrig. Det är en biverkning av gifttabletten, sämre aptit.

Satt i solen på balkongen en stund för att få åtminstone lite behållning av det här fina vädret vi äntligen har. Känns nästan lite otacksamt att inte ta vara på det. Men blev för hett efter ett tag så då fällde jag upp parasollet och hämtade boken jag påbörjat "Leon" av Kallentoft och Lutteman. Trodde jag skulle somna, men det gjorde jag inte. Jag är inte trött på det sättet nu. Det är bara kroppen som känns trött.

Nu har jag hängt i soffan och tittat på Dobbidoo. Finns inte så mycket mer att se i kväll, men ska snart återgå till soffan ändå (tror jag) och fara runt bland kanalerna. Annars kanske jag sitter någon timma till här. Sommarvädret ska fortsätta över helgen så jag önskar alla en varm, skön och fin helg.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Skönt att ta det lugn och koppla av. Du ser pigg ut i duschen!
Fin porträttbild. Du är snygg!

Gretas Svammel sa...

För mycket koppla av kan bli trist det också ...Hans-E..