torsdag, augusti 20, 2015

FANTASTISK AUGUSTI och LÄTT FÖRSÄMRING

Sånt fantastiskt väder vi har just nu. Troligtvis blir det lika fint i morgon och då måste jag försöka att åka och bada. Bilden är från promenaden igår som jag till slut kom ut på. Men jag märker att hälsoläget blivit försämrat på sista veckan. Dels har hostan och slemmet ökat lite och jag blir snabbt andfådd och kroppen blir fortare trött. Sedan känner jag även av ryggen då och då och speciellt vid rörelse. Jag har också sedan före helgen haft ont i nacken som jag antog berodde på att jag legat tokigt med huvudet i soffan, men det borde då ha gått över nu, vilket det inte har.
Jag ska förstås nämna det på onkologen nästa fredag, men de kan ju inte göra något åt det eftersom jag inte ska träffa läkare. Och jämfört med tidigare är det ju ändå rätt okej än så länge.

Jag ska på röntgen måndagen efter rehabiliteringen, så det är bara att invänta det resultatet. Jag hoppas det stannar vid det här läget och att försämringen ( om den nu ska fortsätta ) går i snigelfart så att jag får behållning av veckan i Stockholm.
Jag ringde dit i dag för den ansvariga hade ringt för några veckor sedan och pratat in ett meddelande innan hon gick på semester. Nu var hon tillbaka och ville veta lite om allergier, särskild kost etc. Jag frågade hur många de brukar vara och fick svaret 6-7 stycken. En behändig liten grupp. Två män var det med nu. En dag kunde man få massage för 100 kr. Sa direkt att det ville jag ha.

En promenad i solen blev det även idag. För diverse matinköp. Stod och fipplade med ICA-kortet när jag skulle betala, men kom upp att uttag inte medgavs. Jag hade kollat innan och hade 390 kvar och nu skulle jag betala 350. Efter andra försöket kom jag på att jag stod med fel kort... Icas bankkort istället för ICA kortet. Lätt vimsig ibland. 
Inte speciellt skönt för ryggen med en ganska tung ryggsäck att kånka hem. Var tvungen att sätta mig i min specialfåtölj en kvart när jag kom hem och hade packat upp. Inte kul alls när det är så.

Jag planterade blad idag *ler*. Går det så går det. Det började plötsligt ramla av blad från novemberkaktusen och jag tyckte det var synd att kasta dem, så jag satte dem i lite vatten för att se om det blev rötter. Blev inga rötter så som jag tänkt mig, men något liknande på det ena, det andra såg mest ut att ruttna och på det tredje kom tydliga rötter i skarven mellan ett blad och ett annat. Det som jag ringat in, men syns nog dåligt.

Jag petade ner dem i en kruka med jord, så får jag se vad som händer. Såg så ful ut på bilden så lekte med Photoshop lite. Den engelska versionen som jag fick från sista Fas 3 stället. Använder den nästan aldrig just för att den är på engelska.

Jag vet inte om ni sett att jag lagt in länkarna till sexnovellerna jag publicerat på bloggen, här till höger. Ska väl slänga ut ännu en vad det lider. I väntan på det kan ni som vill klicka in er till Hans-Eriks nya gamla tankar och läsa hans noveller.

Lisa Magnusson har skrivit en artikel i Metro om sexarbetare behöver rättigheter.  Det är bra.
Sedan har Lundellen börjat blogga igen efter sitt sommaruppehåll. Det är viktig info haha.

  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Trålkogt att du känner dig tröttare. Hoppas att rehabveckan ger dig nya krafter.

Tack för reklamen för mina noveller. Blev glad över att du gillar dem. Jag tycker det saknas noveller för oss 50+. Det är ju lite annorlunda för mogna jämfört med unga. Tex jag klarar inte av tre utlösningar på en kväll längre.

Gillar dig som författare, Det är tre fina noveller. Min favorit är Förmiddags njutning, även att jag inte är så mycket för anal penetration. Hoppas du publicerar något nytt snart.

Unknown sa...

Greta. Läste "En avundsvärd kväll" igen.
Gillar den verkligen. Du bygger upp spänningen fint med detaljer i samspelet, miljö och klädsel. Samlaget blir crescendot. Och det är ju detaljerna som är eggande. "Kåtslem" är ju ett nytt spännande ord som perfekt beskriver försatsen