måndag, augusti 24, 2015

HÄNGT ÖVER DATORN

Idag har jag gjort som den här katten.... hängt över datorn. Varför då? Ja säg det. Jag skulle kolla novellerna med tanken att eventuellt publicera en på fredag. Det dröjer ju sedan en vecka innan det blir något nytt här på bloggen. När man läser några efter varandra märker man hur man upprepar sig i formulering med mera. Det är inte lätt att skriva om sex på ett bra sätt och jag är inte alls bra på det.
Jag har inte bestämt ännu vilken jag ska ta.

Sedan klickade jag upp skrivprojektet jag avslutade för några veckor sedan och började läsa det. Är ju ett antal sidor och jag vet inte hur man är funtad när man finner nöje i att läsa något man skrivit själv.
Plötsligt började magen ge sig till känna och när jag såg att klockan var fyra tänkte jag att det måste vara för den vill ha något i sig. Gick och skrapade fyra potatis och då började ryggen spöka. Det är bara elände *ler*.

Magen lugnade sig i alla fall efter mosad potatis med grädde och en liten burk gröna bönor. Istället blev jag så infernalisk trött. Inte konstigt kanske efter att ha glott på en datorskärm nästan hela dagen och suttit still. Började även småfrysa så nu sitter jag med en fleecetröja på mig. Ett tag sedan jag behövde ha tröja på mig. Det är nästan så jag funderar på att dra på sockor på fötterna också. Men tror att jag ska lägga mig i soffan en stund med filten över både mig och fötterna. Ibland får man bara ta det för vad det är. En tröst är att solen inte gäckat mig idag.

 I morgon blir äntligen besöket till tandläkaren av. Det som skulle varit i våras men som ändrades ett par gånger av olika orsaker och som vi sedan beslutade, på grund av att jag inte mådde bra, till nu i augusti. Det är undersökning och jag hoppas tänderna är okej. Vore ingen höjdare att behöva laga med tanke på blödningsrisken när jag tar blodförtunnade sprutor var dag. Inte ens tandsten kommer han att få ta bort.... i alla fall inte manuellt.
Det blir nog bra. Nu stänger jag av computern för idag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Blir spännande att läsa en ny novell från dig. Release nu på fredag alltså?

Gretas Svammel sa...

Ny för dig...Hans-E.. men skrevs för flera år sedan.