fredag, mars 13, 2015

VART TOG DAGEN VÄGEN?

Jag gör high fives med mig själv att nya giftet ska göra, det inte det gamla gjorde. Fast bilden är från 2009 tror jag och då var jag ovetande om mitt öde. Tack och lov.

En lustig natt och en halvlustig dag. Vad man nu lägger in för betydelse av "lustig". Somnade förstås framför tv-n igår kväll, men vaknade och såg Jordstorm. Stängde av tv-n efter det för att lägga mig i sängen, men hann inte det innan jag somnade på nytt och vaknade kvart i tre på natten. Efter tandborstning och lite , så var jag inte så trött längre, så låg och läste ut boken och släckte inte förrän halv sex i morse.
Vaknade vid åtta men somnade som tur var om till halv tio. Idag har jag gått omkring som i en bubbla känns det som. Vet inte vart dagen tagit vägen. Känner mig inte speciellt trött, magen hållit sig lugn, ätit spenat och ägg. Skulle sätta mig på balkongen en stund men då ringde exet och sedan tyckte jag inte det var någon ide. Solen sjunker framåt fyra- halv fem, så då satte jag mig här istället.

Antagligen spelar gårdagens dos av Kortison en viss roll. Jag är så glad att jag bara behöver ta det en dag i veckan och efter ett tag kanske inte ens det. För då räknar jag med att slippa sömnproblemen jag hade förra omgången.
Planen var att jag skulle gått bort till ICA idag, tror inte mjölken räcker tills på tisdag då jag ska till vårdcentralen. Men tar en tur i morgon. Egentligen borde jag ta en promenad varje dag nu när det är så fint väder. Men borde är en sak osv.

Jag snålar med de ören jag har nu. Det är ju två veckor kvar i månaden och räcker de till mjölk, ost, bröd, lite grönt och lite frukt så blir det bra. Vanliga basvaror typ spagetti, ris, couscous, kaffe, te har jag så det räcker.
Två stycken anammade mitt anrop om allmosa så jag har några hundra på det kontot som en liten buffert. Två som hjälpt mig tidigare. Det är ganska så ohållbart det här och det tär mentalt och psykiskt att ständigt oroa sig över ekonomin. Att tigga på bloggen är ju inget alternativ i längden och ekonomin lär inte bli så väldigt mycket bättre någonsin. Om jag inte vinner förstås *ler*. Eller blir frisk och får ett jobb.

Jag funderar nästan dagligen på hur jag ska kunna lösa det så det åtminstone blir en liten smula bättre. 500 frigörs ju nu när återbetalningen är klar och det är alltid något. Funderar starkt på att försöka få soc. att höja gränsen för min hyra 500. Nu får jag betala 1000 kr av uppehället till det som fattas. Flytta till en tvåa är ett tvång, men den orken finns inte riktigt just nu. Sedan är ju frågan om man får en tvåa för 4.500 vilket är vad soc. nu bistår med. De tänker sig nog att jag ska bo i en etta eftersom jag är ensam, men med barn och barnbarn som hälsar på och övernattar skulle det inte funka. Jag ska nog göra ett försök i alla fall. Det kan bara bli ett nej.... eller ett ja. Troligtvis ett nej.

Jag sparade ner några länkar från förmiddagens frukostsurf och jag känner fortfarande att jag vill skriva lite om dem. Men jag gör det i ett eget inlägg så det inte blir mer rörigt än nödvändigt. Jag har ju tid innan Lets dance börjar.
Helgen tillbringar jag i mitt eget sällskap, vilket jag tycker ska bli skönt. Jag vet ju inte heller hur jag mår efter torsdagens giftinvasion. Men klarar jag helgen utan besvär så kan jag nog andas ut. Nästa helg är det barnbesök igen med övernattning och det ser jag som vanligt fram emot. Mars är ju bemärkelsemånad i min familj så det blir umgänge både fredag och lördag och 08-familjen kommer på nytt besök igen. Jag kan bara hoppas att jag mår lika bra som idag då... fast utan bubblakänslan.

Nu hoppas jag att både ni och jag får en skön helg med mycket sol.

Inga kommentarer: