söndag, februari 08, 2015

TVÄTT och MER SEXKÖPSDEBATT

Tvättdag hos Greta idag och ska snart gå ut och hämta det sista. Det gäller att ha tungan rätt i mun för det är glansis på sina ställen från min port till tvättstugan. Samtidigt som det är barmark på andra. Jag har inte varit ute och promenerat fastän solen visat sig idag. Jag blev glad bara av att se hur den lyste in genom fönstren.

Nagelklippning, plock av ögonbryn och dusch har jag också styrt med, men inga massagestrålar idag. Ja tänka sig.... jag har ju glasögonen på mig när jag klipper naglarna och fick då se i badrumsspegeln att ögonbrynen började se vildvuxna ut. Normalt är ju det här att ansa ögonbrynen inte så jätteskoj, mer ett nödvändigt ont. Men just nu, med tanke på situationen, så blev jag lite upplyft.
Om ni undrar om jag börjat raka könet igen så är svaret ja.

Slafsat i mig nudlar med ostsås direkt från kastrullen har jag också gjort. Nyss här vid datorn. Igår blev det lite mer ordentlig mat med veg biff, potatis, gröna bönor och grönpepparsås. Då satt jag sena eftermiddagen vid köksbordet och korrekturläste. Ville läsa klart så missade första halvtimman av schlagerspektaklet, men för mig spelar det ingen roll. Jag är ingen fantast, men finns det inget annat att se, vilket det inte gör på lördagar, så ser jag det förstås. Undrar om Filippa Bark skrivit sina skämt själv? Jag såg i vilket fall inget roligt i det.

Hälsoläget är oförändrat. Känns som jag har en trekilos sten under brösten, eller mellan brösten och naveln. Som lutar över en aning åt vänster. Tyngden i nedre magen är däremot bättre, hur länge det nu varar. Två veckor typ tills jag träffar läkaren, så jag hoppas det inte blir värre än det är.
En liten unge hälsar kanhända på i sina gamla hemtrakter om några veckor, fick jag veta i går. Det tycker jag absolut är en bra ide.

Det här med sexköpslagen tycks ha legat still länge, i debatthänseende. Det diskuteras nu här och där och det är jättebra. Om det skulle få hängivna prostitutionsmotståndare att vidga blicken och bli lite mer klarsynta vore det ypperligt. Men jag tror tyvärr inte det.

Jag klickade på länken här till Malou, när jag var med där 2010. Trodde att videon var borttagen, men det går att se fortfarande. Jag tar ju upp lagen där och flera andra har genom åren förklarat att det är skillnad på frivilligt och ofrivilligt etc. Ändå hör man fortfarande samma idiotargument som 2006, då jag själv började engagera mig. Det är köpta kroppar, männens makt, ingen säljer sex frivilligt med mera, med mera.

I Aftonblaskan såg jag att Pye skrivit en artikel. Som alltid bra. Och i Expressen har Lisa Magnusson en annan artikel än den hon hade i Metro, men med samma budskap. Ja, det är bara att tjata på. En vacker dag så kanske det ger verkan. Jag hoppas verkligen det. Jag är ju numera en f.d. sexsäljare, men jag har inte ändrat mina åsikter för det. Lär nog aldrig göra.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Rent och prydligt hemma hos dig nu!

Verkar som att folk börjar fatta att sexköpslagen är orimlig. Det är väl rimligt att två vuxna myndiga personer kan göra ett avtal om sextjänster och betalning av dessa. Finns tvång är det naturligtvis olagligt. Ingen äger en annan människa.

Grattis till att håret återkommer! Stor flicka nu med hår på musen!

Gretas Svammel sa...

Så tycker vi.. Hans-E.. men långt ifrån alla.