söndag, februari 22, 2015

SÖNDAG

Fick för mig att jag ville ha en bild till inlägget, så knäppte en precis nu. Ungarna åkte för några timmar sedan och jag åt nyss upp resterna av gårdagskvällens mat, hemgjord pizza. 
Trots att magen valde att börja spöka extra mycket en stund i går kväll, så var det skönt att ha sällskap av ungarna och fokusera på annat än min kropp. Var egentligen inte direkt magen som fick ett anfall, utan vänstra sidan. Men det gav med sig till slut.

Alla låg över och jag kunde utan problem sova en natt i soffan. Vaknade förstås som vanligt av hostan och när jag bytte sida. Men drömde till och med, minns jag. Jättemysigt att sedan äta frukost med ungarna idag. Jag har inte behövt göra ett dugg, vilket känns skönt förstås när jag mår som jag gör. Annars vill jag ju helst vara den som fixar mat och styr och ställer. Det har du gjort så många gånger, sa de. Men det gör jag gärna tusen gånger till.

Det enda som blev kvar till mig att göra var att plocka ur diskmaskinen och det ska jag väl klara *ler*. Behöver jag ju inte göra idag om jag inte vill. Jag känner mig lite småruggig och småtrött, trots att solen visar sig då och då. Jag har ingen lust att gå ut och lunka runt med min otympliga mage. Det får vänta tills den är borta, vilket jag inte hoppas dröjer allt för länge.
Jag tror att jag antingen fixar mars blogghuvud hit till bloggen, eller fortsätter med hemsidan. Det verkar inte som att man kan ändra färg på sidan utan att då ändra mall. Det är en hel del nytt att sätta sig in i och frågan är om mitt huvud är tillräckligt på alerten för det idag. Det blir nog en stund med Photoshop.

1 kommentar:

Unknown sa...

Greta,
Läckert rödhårig dam!!