onsdag, februari 18, 2015

INGEN SOL, INGEN GAJST. BARA SPÖKANDE MAGE.

Verkar inte bli någon bra dag idag. Det är så lätt de dagar man mår skapligt att tro att det kommer att förbli så. Trots att man vet att det inte blir så. Jag har inte känt av magen något nämnvärt på två dagar och kört med kaffe till frukosten. Men idag ungefär en timma efter att jag svalt sista mackan kom ett lätt illamående som sedan hållit i sig med varierande styrka.
Att lägga sig i soffan kändes för pjoskigt för så illa är det inte. Mest irriterande.

Jag har en lapp framför mig här vid datorn med saker jag ska göra på datorn.... skriva ut det sist skrivna på sjukdokumentet och sätta in i sjukresepärmen..... skriva ut magbild från feb förra året och magbild från nu och en bild hur jag ser ut utan mage, tänkte ta med till läkaren nästa vecka, lite löjligt kanske...... kolla upp min ide till present till personen som fyller jämnt fast ojämnt nästa månad och sedan kolla hur mycket som finns på ICA kortet och krediten. Vet inte om det räcker att handla för i morgon.
Men tänkte att jag bloggar först.

Det var alltså för över tre timmar sedan. Började söka efter någon bild till inlägget och hamnade på en fotoblogg ( men bilden är inte därifrån ). Därifrån klickade jag in på en annan blogg, skriven av en tjej som hade bröstcancer 2010, fast så långt tillbaka fanns inga inlägg. Tror den sträckte sig från -012- -014. Då mådde hon bra och det hoppas jag hon gör fortfarande. Hur som helst skummade jag igenom inläggen och hon liksom jag hade dokumenterat med text och bilder hela sin resa och började sedan föreläsa för bl.a. vårdpersonal. Inte för att jag tänker göra det, men idén var inte dum.

Timmarna gick således och inte blev magen bättre. Gick nyss ut och mikrade en Billys vegpizza som jag nu suttit och petat i mig i små bitar. Svårt att säga om det blev bättre, det lustiga suget finns där och nu börjar även tröttheten komma smygande. Tror att jag ska sätta mig bekvämt i fåtöljen och lyssna på lite avslappnande musik. Troligtvis slumrar jag till, men det må vara hänt.
Ingen sol idag heller, fast borde väl ändå gå ut. Men det ska jag inte.
I morgon måste jag traska bort till affären och handla hem det nödvändigaste.

Jag hoppas jag mår bättre efter powernapen för då är tanken att kleta i toning i hårstråna på skulten. Lite spännande *ler*.

 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Hoppas att kommande läkarbesöket klargör magstatus.

Blir spännande att se nya hårfärgen

Gretas Svammel sa...

Jag blir säkert hjälpt med magen...Hans-E...