tisdag, februari 17, 2015

GARDERAR MIG OCH BLOGGAR NU

Nej då, jag har inte fixat hemsidan. Inte ens börjat. Man kan säga att jag nyss ( typ för en timma sedan ) avslutade morgonsurfen. Lite senare än vanligt idag, vilket beror på att jag inte gick upp förrän tio. Och anledningen till det är att jag inte släckte förrän vid tre i natt. Den här gamla boken "Ond cirkel" som jag letade fram från bokhyllan visade sig vara en riktig bladvändare när man kommit halvvägs in i den. Jag läste och läste tills den var utläst. Sedan sov jag ganska gott även i natt och vaknade till vid nio, men somnade om och sov en timma till.
Ska sätta tänderna i den andra boken jag har av samma författare och se om den är lika bra den.

Har ägnat en halvtimma åt att försöka hitta repristiderna av Jordskott som sändes igår första avsnittet. På torsdagkväll rätt sent är första reprisen, den andra hittade jag inte. Inte i min TV-tidning i alla fall. Men den har ju visat fel förr. Jag valde spökena på sjuan igår istället för den här nya serien som jag tror är bra och därför också vill se.
Ibland visas ju saker som jag vill se samtidigt. Såg nu att nya Wallander sänds i fyran samtidigt som Arne Dahl sänds i ettan. Fast den sistnämnda tror jag visas åtskilliga gånger i repris och den tappar lite i mina ögon för att starke Magnus vad han nu heter i efternamn är polis.... och därtill pratar östgötska.

Nu sitter jag med ricinolja i mitt lilla hår och ska snart ställa mig i duschen. Kände att jag behövde en uppfräschning och passar då även på att ta fuskvarianten av fötter och tånaglar, så kan jag släppa det. Sätter i proppen i badkaret så får fötterna sitt fotbad medan jag duschar. Är ju lite lättare att klippa naglarna om de är uppmjukade. Peeling och insmorning av fötterna också förstås. Ska testa om jag även kan raka könet. Är lite svårt att se nu när magen är i vägen. Kanske får ta det innan framför spegeln.

Efter denna procedur tänkte jag ta med något ätbart, kanske kokta grönsaker bara i dag och sätta mig här vid computern igen och ta tag i hemsidan. Tycker det är lite nervöst. Men sabbar jag den så får jag hitta ett annat webhotell helt enkelt. Men det kan ju också vara hur lätt som helst när jag väl sätter igång. 
Jag tyckte det var bäst att blogga innan, ifall jag blir sittande halva natten, eller blir frustrerad och stänger av datorn.   
 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta

Rätt årstid att kolla TV serier nu.

Nyduschad dam är trevligt. Om du vill kan jag hjälpa till med rakningen av venusberget. Är duktig på sådant! Är det någon särskild frisyr du vill ha? Eller helt slätt?

Gretas Svammel sa...

Tror säkert...Hans-E.. att du skulle vilja vara behjälplig. Men jag klarade det själv.