onsdag, januari 14, 2015

VART TAR DAGARNA VÄGEN ?

Vart tar dagarna vägen? Ja någonstans försvinner de i alla fall.  Nu har jag sett "Mord i Midsommer" och sedan orkade jag inte ta mig ur fåtöljen ( hade ingen lust helt enkelt ) och fortsatte med ett program om finska tjejer som åkte till London för att jobba som aupair och följde upp det med Rapport för att slutligen slå över till lokala kanalen och glo lite även där. Nu är klockan midnatt och jag kunde ju ha struntat i att blogga, men datorn stod på och jag är inte jättetrött. Det sista är jag glad för eftersom jag nu inte sover på dagen och borde vara tröttare. Men hostan håller kvar sitt tag och idag har magen spökat lite igen.

Ännu en sak är struken på min görandelista. Två saker på tre dagar... ja ja bättre än inget. Jag har roat mig med att sammanställa tidigare röntgensvar på ett mer lättfattligt språk och gjort en kort sammanfattning om mitt mående efter det jag slutade med cellgifterna och slutligen skrivit ner frågor jag vill ha svar på vid läkarundersökningen. Det tog naturligtvis inte hela dagen, men kanske halva om man räknar bort frukost och morgonsurfen.

Lagat mat har jag gjort, potatismos och torsk och läst lite i en så kallad faktabok. Deckaren vill jag inte slösa på dagtid, den är bara till för kvällsläsning innan John Blund kommer. Nästa månad borde bli en bättre månad ekonomiskt för de kan ju inte dra sjukersättningen två gånger även då, så då kanske jag skickar efter några billiga böcker. Jag gillar ju inte pocket på grund av den lilla texten, men storpocket funkar och det finns rätt billiga sådana också.

I morgon ska jag försöka få tre saker gjorda. Tvätta hårmössan, sortera in papper i pärmen och städa skrivbordet. Samt klippa naglarna, det har jag tänkt nu flera dagar. Det kan ju tyckas löjligt, vilket jag också tycker, att man måste "försöka" göra saker under en dag som normalt tar ett par timmar högst. Men förutsättningarna är ju inte riktigt normala för tillfället.
Borde göra nytt försök med stavarna också om solen visar sig. Men, men det kanske blir ingenting, bara en slapp och vildag.

Fem veckor idag sedan sista giftet droppade in i min kropp och inga ögonfransar har växt ut. Sicken tid det ska ta allting. Kör väl en Midas Mahjong nu innan jag stänger ner och gör mig iordning för natten och lite spännande läsning.

  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta

Lycka till med stavgång. Nyttigt!

Du har ju haft en stor behandlingsomgång. Ha tålamod med ögonfransar och hår!

Gretas Svammel sa...

Jag är nog ganska tålmodig...Hans-E... men ibland så tryter tålamodet *ler*