fredag, november 07, 2014

SKA KURA IHOP MIG I SOFFAN

Egen stickad rullhalsduk, eller vad man kallar det för. Hade helst velat stanna hemma idag, men det gick ju inte. Det var bara att traska iväg i snömodden för det vanliga fredagssticket. En grad varmt tyckte jag att termometern visade.
Inget vidare pigg idag, men det var ju väntat. Magen började i går och eskalerade när jag tittade på Debatt. Vaknade flera gånger i natt och till slut gick jag upp vid fem och tog ett sådant där illamåendepiller man kan ta vid behov. Tror det hjälpte för kändes lite bättre i morse och jag fick i mig frukost utan problem. Men någon grön smoothie blir det inte idag. Det får vänta tills jag mår okej igen. De sista gångerna har ju smaken påverkats också. Bara lite men då är även vanligt vatten äckligt.

Jag ska faktiskt kura ihop mig i soffan snart och dra en pläd över mig. Det tycker jag att jag har rätt att göra *ler*. Försöka sova bort skiten, så jag kan få i mig lite ätbart senare.

Sydde först in ena peruken  igår. Fanns band därbak. Smidigt tänkte jag, bara att vika och fästa. Vilket jag gjorde och det blev bra.

Tog den andra peruken för att göra samma. Då lossnade ena bandet och jag upptäckte att det var kardborre på baksidan. 

Då blev det ännu smidigare. Behövde ju inte sy alls, bara flytta banden. Att jag inte fattade det när jag sydde den första? Nu sitter de i alla fall lite bättre än förut.

Det blir inte mer än så här idag. Kan ju alltid hoppas att jag mår bättre på söndag. Nu ska jag ta med mig Lundell och några mandlar och inta soffläge. En Trevlig Helg önskar jag er som läser.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta

Synd om dig och din mage. Hoppas att det går över snabbt.

Lundells bok är väl mer av ett långvarigt nöje. Herr Rock Poeten sparar inte på krutet i sina insatser

Gretas Svammel sa...

Ja...Hans-E... boken börjar bli tjatig nu.