fredag, september 19, 2014

INTE ALLS PIGG

Inte någon pigg Greta som vandrar ner till vårdcentralen. Idag får bli en dag som jag låtsas aldrig funnits. När jag är klar med datorn ska jag äta rödbetorna som står på spisen och kokar nu och sedan tillbringa resten av dagen i soffan. Sova och läsa blir väl vad jag gör.
När jag är klar med bokhylleboken som faktiskt är riktigt bra och samtidigt roande så har jag en ny pocket. Jag som inte gillar pocket, men med starka glas så går det och det är ju billigare än inbundet.

Varför är jag då inte alls pigg? För att jag mådde illa i natt och kräktes, men mest slem. Ett jäkla skit, fast jag tror inte det hade med gifterna att göra. Jag vet inte, men känns som det mer var maginfluensa. Åt utgången fil på kvällen. Trött är jag ju ständigt numera, men igår kväll var jag så trött att ögonen åkte igen redan vid åtta. Första gången, sen höll det på hela kvällen tills jag lade mig vid elva.

Sedan vaknade jag vid ett och mådde skit. Vid fyra ungefär lyckades jag väl slumra till, fram till sju i morse. Då var illamåendet borta men kände mig som ett vrak. Fick i mig te och knäcke och i långsamt tempo och under pust och stön fixade jag även duschen. Sedan fick jag sätta mig i fåtöljen och ta igen mig innan jag kunde fortsätta. Jag är så jäkla trött på att vara trött.

Det tog sedan dubbelt så lång tid mot normalt att gå till vårdcentralen. Tre rör idag så blir lite spännande på tisdag att se om cancermarkören sjunkit.

Hämtade sedan ut sprutorna på apoteket. 975 kr gick det kalaset på, fast jag tog det ju på faktura. Tycker det är så hög dos... 14 000, så blev osäker på om läkaren verkligen visste vad han gjorde. Just den läkaren fick jag ju inget förtroende för alls. Man läser  titt som tätt om misstag som begås i vården, senast i dag då en läkare missade propp i lungan.

Onkologens telefontid var slut när jag kom hem, men jag ringde ändå och pratade in ett meddelande. Och nyss ringde sköterskan och sa att det var rätt med den dosen och att jag skulle vara observant om jag fick näsblod eller liknande som inte slutade blöda och att man lätt fick blåmärken. Jag vet ju att jag måste för att undvika allvarliga tillbud med proppar, men jag gillar inte alls att spruta in sådant här varje kväll i en månad. Till att börja med, sedan minskas dosen.

Känner att jag börjar få en begynnande huvudvärk, så det blir inte mer idag. Jo, en länk till Arbetet om herrarna som lämnar ett sjunkande skepp. Vilka herrar det är kan ni nog gissa.

Få se i morgon hur jag mår, men är det som idag så blir det varken bokmässa eller föreläsning. Men det märks då. Nu säger jag bara TREVLIG HELG.  

Inga kommentarer: