torsdag, september 18, 2014

MÅENDE och SOC. HJÄLP TILL DE SOM JOBBAR

Då fick man börja med de här jäkla sprutorna igen i går kväll. Men i det här fallet har man ju inte så mycket till val. Det är bara att köra på och gilla läget. Jag brydde mig inte om att ringa onkologen idag. Tyckte inte det var mycket mening med det. Dels har de fullt upp ändå och dels så är det ju som det är. I morgon har jag den rätta enheten.

Idag ska jag hålla mig inne trots ännu en dag med fantastiskt väder med sol. Kanske intar jag balkongen när solen rundat hörnet i eftermiddag. Med ett glas citronvatten, en skorpa och boken. Men i morgon går jag med sakta steg ner till vårdcentral och apotek. Kan inte tänka mig att det då kan innebära någon risk att proppen vandrar iväg till lungan. Fast lite läskigt är det *ler*.

Annars mår jag bra, förutom den tråkiga tröttheten och den lär jag få dras med eftersom kroppen inte hinner återhämta sig när jag får giftet varje vecka.  Ingen trög mage, men det hade jag inte förra gången heller, det är när jag får båda sorterna den kommer i några dagar. Magvärken håller sig relativt lugn. Om det beror på tabletterna jag fick med mig hem vill jag vara osagt, men man inser inte förrän den börjar avta hur skönt det är att slippa den. Och så är det väl med det mesta och sedan glömmer man hur jäkligt det var. Men jag funderar faktiskt på att införskaffa en ask med de här tabletterna i morgon. Skadar inte att ha hemma och de får väl gå på fakturan de också.

Det här med socialbidrag till kreti och pleti är ju inte klokt. Inte klokt att det ska behöva vara så alltså. Jag hoppas verkligen att Löfven när han fått ordning på regeringen tar tag i det, så att de vanliga trygghetsersättningarna fungerar fullt ut. Och att de som jobbar får en lön de kan klara sig på.
Jag läste i DN idag att många måste be om ekonomiskt stöd trots att de arbetar. Då är det ju något som är fel.

Jag läste också, i Expressen, hur vissa skämtar om politiken nu. Bl.a. jämför riksdagen med Paradis Hotel. Det kan vara lite kul, kan jag tycka och så oskyldigt att jag inte kan tänka mig att någon tar illa upp.

Nu ska jag inte svamla så mycket mer. Ett lite kortare inlägg då och då skadar inte *ler*. Jag ska skriva ner det sista som hänt i min sjukdokumentär och sedan värma en korv med vegetarisk ärtsoppa. Tanken var först att koka rödbetorna, men jag orkar inte hålla på med det idag. Sedan kan det alltså bli balkongen. Kanske sista gången för läste nyss att hösten kommer på måndag. Men man ska inte tro på allt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Synd om dig. Men bra att det finns medicinering

Gretas Svammel sa...

Nä... Hans-E...det är inte synd om mig