tisdag, februari 04, 2014

ALTERNATIVA METODER

Kör ett inlägg till i väntan på tv-n. Har ingen aning om vem människan är som är med i kvällens "Min sanning". Men är det inget intressant så kan jag fördriva tiden med att planera nästa vecka tills GW börjar. Jag kände när jag kom hem att jag ville starta upp datorn och lägga in bilderna från idag, så det är därför jag häckar här. Jag ville se om jag skulle gråta, skratta, eller humma ett ...  det duger.

Det blev alla tre varianterna, men jag har bara fixat två bilder som jag ska föra över till usb och förvaringen och ha hit till bloggen någon dag. Några vidare bra bilder blev det inte, magen är ju fortfarande som en svullobuk fast bättre faktiskt. Är inte många hobbytrasor jag kan ha för tillfället.  Men som sagt, jag tror det går åt rätt håll nu. Kom på att det igår var första kvällen på minst 14 dagar som jag inte somnade i soffan. Om det beror på att solen sken igår, eller att jag ätit Probimage fem dagar, eller om det bara var så utan anledning, vet jag inte. Behöver inte veta heller.

Det syns inte på bilden, men det blev svarta streck av stövelklackarna, som jag då försökte gnugga bort innan jag åkte. Jag tog några bilder sittandes och drog då klackarna på något vänster som man väl normalt aldrig gör. 

Någon mening var det väl med att jag var hemma i morse, för posten plingade på och hade mitt Candidautrotningsmedel med sig. Tog dagens ranson 1 tsk direkt utrört i vatten. Minns inte vad det smakade, inte så gott i alla fall. Efter tre dagar ska man öka till 1 msk. Jag hade också skickat efter Aloe Vera juice. Det är det jag håller i handen på bilden som jag tog nu i kväll. Det har jag hört från flera ska vara bra överlag, så passade på att testa själv nu. Inget gott det heller. Men medicin ska väl inte vara gott *ler*. Smakade ungefär som fiskleverolja, fastän att jag blandade med lite vatten. 

När jag då ändå höll på med äckliga saker så fick jag för mig att börja om med de här örterna som ni kanske minns. Gurkmeja, anis och fänkål som jag körde med ett tag tills jag tröttnade på baltandet. Men både gurkmeja och anis är läkande så ska ta mig en liten hutt nu ett par veckor igen. När vi går in i mars ( om inte förr ) då är jag som en ny människa *ler*. Då är det bara motionen kvar att ta tag i.

Jag beställde även hem remsor att testa PH värdet i kroppen med. Egentligen onödigt, för min kropp brukar säga till om den är för sur eller för basisk genom att jag får sug efter viss mat. Men då kan det ju vara kul att testa och se om det stämmer, tänkte jag.  Nu vet ni allt om det ha ha.

Nu ska jag gå och se om jag får veta något om korrespondenten på tv.

2 kommentarer:

Svenne sa...

Går man omkring med stövlar inomhus så får man nog kämpa lite, suddgummi kan hjälpa innan man tar till starkare saker. Färgavskrap på en bils plaststötfångare kan man ta bort med aceton, trodde inte det var möjligt tills jag såg hur det gick till.
Då stämmer alltså min gamla tes: "rätt medel till rätt skit".
Sen det där du dricker skulle varken jag eller katten få en närhet till:-)

Gretas Svammel sa...

Det var inga problem...Svenne... eftersom det var precis nytt. Att få bort de svarta strecken alltså.

Vad gäller mina drycker så behöver ju varken du eller katten befatta er med sådant *ler*.