söndag, september 01, 2013

SNART BLIR DET SOFFA OCH BOK

Så här såg jag ut halv åtta i morse. Jag har nästan precis kravlat ur sängen. Med ett visst motstånd tog jag en snabb 30-minuters promenad. Kroppen och hjärnan tyckte säkert det var bra, men jag ville bara hem... till skurhinken, listan och datorn och kaffet. När sedan kaffet rann ner så förbarmade jag mig över skurhinken och drog av golven. Känns ju en anings avigt att storstäda ett rum och helt strunta i de övriga.

Det är inte lika behändigt att ta kort nu som det var innan jag möblerade om. Det här blev lite snett och vint, fast jag rätade upp det som ni ser.

Det blåser höstliga vindar ute, men i morse tittade faktiskt solen fram. Jag har betat av det mesta på min lista, har jobbsök kvar och att ge törstiga växter vatten. Sedan ska jag ta med boken jag läser och slänga mig i soffan och inte göra ett dugg mer idag. Ska inte göra så mycket i morgon heller ( tror jag ). De nya böcker har kommit och är bara att hämta ut. Men så bara är det inte. Jag fattar inte varför de ändrat utlämningsställe. Jag brukar hämta ut i samhället, nu ligger de på en mack en bra bit härifrån. Men en mils promenad kanske inte skulle vara så dumt för fläsket. Ett alternativ är att gå av bussen i närheten, då är det bara en halvmil att traska. Eller annars ta cykeln.

Jag bara svamlar. Ni struntar väl i vilket. Jag ska inte heller tjabbla så mycket mer om datorn, men det finns fortfarande saker jag inte förstår mig på. Jag har suttit med mina bilder nu idag och det stör mig lite att jag inte kan sortera mapparna så som jag vill ha dem. Jag har gått igenom alla alternativ under sortera och gruppera, utan att jag för den skull kan flytta dem dit jag vill. Jag vill ju ha en viss ordning, typ i hemsidesmappen där jag lägger respektive månads bilder när jag uppdaterat, i separata mappar. Jan, feb, mars osv och de vill jag ha i just rätt ordning. Men det verkar lögn.

Uppdateringen av hemsidan tog sin tid för blev inte som jag ville där heller. Bilder la sig över text bla och när jag uppdaterade sidan efter att jag sparat ändringarna i redigeringsmallen, så syntes ändå inte ändringen. Ni kan ju tänka er hur jag satt här och rev mitt hår och stampade i golvet ha,ha. I just det fallet upptäckte jag efter en stund, handlade det bara om tålamod. Det blev som det skulle när jag väntat ett tag. Men här på bloggen tex syntes ändringarna direkt då jag uppdaterade sidan.
Det här med bild över text löste sig också. Nu är det längesen, men det har hänt ibland att folk säger att de inte kan läsa texten för att bilder ligger över. Fast det då inte gjort det på min dator. Så var det  för mig också nu innan jag uppdaterade hemsidan idag och som sagt även efter att jag ändrat. Tills jag kom på att det bara var att klicka på den blåaktiga ikonen i adressfältet längst till höger.

Om den finns på alla datorer vet jag inte, men på min finns den och de flesta är kanske inte lika okunniga som jag. Men för de som är det visar jag bild och berättar *ler*. Tack, tack, det var så lite så.

Nu ska jag se om jag hittar något jobb att söka, så kan jag testa om skrivaren fungerar också. Men det oroar jag mig inte så mycket för. Skulle den inte det så tror jag att jag kan fixa det. Helt bakom flötet är jag inte, fast man kan tro det ibland.  

Inga kommentarer: