måndag, juli 18, 2011

KÄLLARFIX och XP

Solen skiner in på mig just nu och det hoppas jag den gör även i morgon. Det blev inget besök idag så jag har varit hemma och pysslat. Länge sedan man såg windows xp på skärmen *ler*. Jag var nere i källarförrådet för att rensa och fixa så det bara är för flyttkillarna att bära. Hittade de gamla flyttkartongerna och stod där nere och packade det mesta av det som var löst, i några av dem. De andra bar jag förstås upp. Det är lite kvar att fixa. Binda om stolsben, kasta högen jag fick ihop av saker jag kasserade och en del annat smått.

Bar upp min gamla dator för att testa en tredje gång om den går att använda. Är ju tre år sedan jag testade sist. Vem vet. Den kanske hade kommit på andra tankar där den stått i källaren ha,ha. Annars kan man ju undra varför jag tror att den plötsligt ska fungera, när den inte gjort det förut. Men det är väl kanske så att jag måste vara säker innan jag kastar den.

Men det var naturligtvis onödigt arbete. Ändå satt jag en bra stund och försökte med inställningarna för att kanske, kanske lyckas komma in på internet. Vilket förstås inte gick denna gång heller. Men jag fattar inte varför. Nu är den iallafall förpassad i en sopsäck, för vidare transport någonstans där man kan kasta urtjänta datorer. 

Skulle ringt målarna, stod det på min lista. Men som vanligt drar jag alltid på samtal jag måste ringa. Måste och måste förresten. Det är ju inget måste att ringa dem egentligen. Det är ju jag som gjort det till ett måste eftersom jag vill ha det klart innan flyttlasset. Men i eftermiddags så ringde de. Inga problem, sa killen. Hade troligtvis läst mitt mail. Så nu har han fått numren på tapeterna och direktiv var de ska vara. Jag låter en nyckel vara kvar hos hyresvärden när jag hämtar ut dem och sedan fixar de resten. Kanon. Ytterligare en sak jag kan släppa. Det går nog bra det här. 

Så här blev byrån. Ganska nöjd. Men jag var tydligen inte så förutseende som jag borde varit, märkte jag. Skulle ha kört lite lila en bit in på framsidan. Det här stör mig en aning, så jag kommer nog att införskaffa någon liten burk av liknande färg och dra på där, någon gång. Man kan inte tänka på allt *ler*. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Det är nog bara att bita i det sura äpplet att skrota datorn. Men det positiva är att du blir av skräp och får bättre plats. Sen skall du ha en modern dator inte gammalt.

Gretas Svammel sa...

Den ska kastas...Hans-E..den har ju stått tre år i källaren och ska inte med i flytten.
Så den här jag har nu (som krånglar ibland,) är inte mer än tre år. Det är väl inte gammalt.