onsdag, juli 06, 2011

EN VARM MEN MULEN ONSDAG

Sitter och knaprar på en bit mörk 86% chokladbit i hopp om att bli lite piggare. Det är varmt men mulet ute. Gick upp rätt skapligt idag, tog en klunk soyamjölk och en pepparkaka, gav katterna mat, kletade på lite mascara och gav mig sedan ut i ett ärende. Inget hobbybesök, utan en annan grej som bestämdes igår kväll. Efter cirkus en timma var jag på väg hem igen. Köpte med mig en färsk baugette till frukosten som jag sedan intog här vid datorn som vanligt. Lite lyxfrukost kändes det som, eftersom jag mest äter knäcke och crisp.

Stod ett paket utanför min dörr när jag kom hem. Med tvättmedlet, duschkrämerna mm som jag skickade efter. Förutom att det här är jättebra grejer så är det så himla skönt att få det hemlevererat till dörren. Hur det blir när jag flyttat ut på landet vet jag inte, men jag hoppas det gäller även utanför stan. Men det här räcker minst ett halvår.

Bilden är en av de jag tog sist i ettan och som jag fixade klart i fredags. Det är en av de sämre. Jag har två till tänkta till bloggen, den ena är lite bättre och den sista ännu ett snäpp bättre. Enligt min tolkning alltså.

Hade inte fått något napp på tiden jag lade ut när jag stängde av computern igår, så planerade dagen utifrån det. Nu när jag kollade mailen hade jag ett par intresserade, men jag har ingen lust att tänka om igen, så hobbyn får vara för idag och för resten av veckan. Nästa vecka är varenda dag utom fredag inbokat med något. Tre hobby och en annan grej. En av hobbyinbokningarna kan det bli återbud på. Jag hoppas inte det, men han har lämnat återbud förr, så jag är lite halvförberedd. Bara kända kunder nästa vecka också. 

Resten av denna molniga men varma julionsdag tänkte jag ägna åt flyttplanering och flyttfundering. Man tycker att det är gott om tid och långt kvar, men vis av erfarenheten så vet jag att det plötsligt bara är en vecka kvar och man har knappt förberett något. Säkert kommer det att vara lite så även denna gång. Men jag ska försöka att ligga steget före, i den mån det går.

Nu ska jag först söka ett jobb, för att känna mig lite duktig även på det området *ler*. Sedan ska jag ta cykeln och leta reda på stället som har tapetproverna mm och försöka komma överens om en bra deal med målarna. Efter det tänkte jag fara runt till diverse butiker för att göra diverse inköp. Om det jag ska ha finns vill säga. Jag ska stoppa ner snöre och en liten sax i väskan, med tanken att eventuellt binda fast de eventuellt inköpta flyttkartongerna på cykeln. Sedan får jag förstås leda cykeln hem. Det kan ju bli ett kul expriment ha,ha. Jag kanske ska stoppa ner kameran också i väskan, för att roa omgivningen ytterligare.

Det där med mulet får jag ta tillbaka. Iallafall för en stund, för just nu skiner solen ser jag.

4 kommentarer:

Benny sa...

uppe med tuppen var jag i dag kl 6,var ute på en promenad 1 timme sedan frukost,njut av solen greta,skönt att få tvättmedel m.m hemleverat jag får det också varann månad beställer jag
varma hälsningar Benny

Unknown sa...

Greta, Grattis till ny lägenhet. Hoppas det går bra med dina målare

Gretas Svammel sa...

Ja du är morgonpigg du..Benny

Gretas Svammel sa...

Ja det är bara att hoppas...Hans-E...men de har visst mycket att göra.