tisdag, juni 21, 2011

DRÖMT LITE, FOTAT LITE, UMGÅTTS LITE, HANDLAT LITE

Vi får se hur mycket jag orkar skriva. Jag kan ju komma in i en andra andning när jag väl kommit igång med bokstavsformuleringarna. Men just nu känner jag bara att jag vill bli klar med datorn och gå härifrån. Lite lätt trött, vilket ni nog vid här laget har lessnat på att höra *ler*. Men jag är ofta trött när jag blir väckt på morgonen och inte får sova tills jag vaknar av mig själv. I morse var det väckaruret som pep. Inte alls jättetidigt. Klockan nio. Men jag var inte färdigsoven då. Somnar om för att åtta minuter bli väckt igen, somnar igen osv ett antal gånger. Till slut var jag ju bara tvungen att hasa mig ur sängen.

Drömde massor, men det är bara en sekvens som fortfarande finns i minnet. Tror inte den betyder något, kan bero på att jag såg Johan Falk igår kanske. Jag var liksom betraktaren och stod bredvid och såg det hela. Handlade om två tjejer, kvinnor som blivit fängslade. Varför minns jag inte. Tydligen fanns det inget att anklaga dem för riktigt, men det var ändå inte bra att släppa dem fria. De visste inte riktigt hur de skulle göra och lät Barak Obama bestämma till slut. Han var inte ett dugg insatt i fallet, men tyckte de skulle släppas. Tack vare att de släpptes så blev även en tredje kvinna fri på grund av det. Ser fortfarande tydligt hur den kvinnan sitter i ett flygplan och ser glad ut. Tydligen hade hon också fått med sig pengar.

Har ingen känsla av att den här drömmen är viktig, men det är ju kul när drömmarna slutar lyckligt. En sväng till ettan bestod dagordningen av. En ganska lång sväng. Stoppade ner kameran i väskan när jag gick. Inte för att jag då hade någon speciell inspiration, men jag kunde ju få. Besöket var en långväga, känd gäst som det alltid är trevligt att träffa. Väldigt positiv var han idag, då han påminde mig om att idag vänder det *ler*. Men det är ju sant tyvärr. Nu blir det bara mörkare och mörkare igen.

Kameran fick iallafall göra lite nytta när gästen tackat för sig. Jag lade in de ca tjugo bilderna jag tog, på datorn nu ikväll. De var sådär. Duger men inte mycket mer. Några av dem tog jag enbart för att försöka passa in i några andra foton som jag hittade härom dagen. Jag vet inte om det funkar. Det märker jag när jag har tid och lust att sitta och leka vid photoshop. Lite matinköp på hemvägen och var hemma runt sex. Måste handla på torsdag också, för fanns ingen gräslök. Kan tänka mig att det är långa kassaköer på torsdag. 

Ja, det blev ju lite skrivet ändå. Men nu får det räcka. Jag ska gå och dela rädisorna jag köpte ikväll, fylla på mitt ständiga vattenglas och placera mig i soffan. I morgon får jag sova tills jag vaknar. Om ingen gräsklippare, sopmaskin, telefon eller annat väcker mig förstås. Jag tror det blir lugnare dit jag ska flytta. Jag hoppas det iallafall. Då kanske man till och med kan ha sovrumsfönstret öppet utan att bli störd av allehanda ting, bilar, barn och vuxna. Mitt fönster nu är alltså precis över porten. Hur kul som helst.

Inga kommentarer: