torsdag, juni 09, 2011

DAGEN IDAG

Jag är lite trött i kväll. Gick upp skapligt och har sedan varit i ettan hela dagen. Kom hem vid fem. Två massager hade jag inbokat idag. Gamla bekanta, pratsamma liksom jag, så vätskepåfyllnads och återhämtningstiden efteråt drog ut på tiden med båda. Men det är en rätt trevlig stund faktiskt och viktig för oss båda. Kunden hinner återfå normalläge, från djup avslappning följt av hormondusch, till att kroppen återgår till normal puls och gör sig redo för vardagen igen. Jag själv är oftast både mentalt och fysiskt slut, så att slänga sig i soffan med en mugg kall Loka och lite småprat är ett perfekt avslut.

Jag hade tänkt att jag skulle tagit med kameran för att ev fota lite i mellantiden. När jag kommit halvvägs på vägen dit i förmiddags slog det ner som en bomb i huvudet...jäklar, kameran glömde jag. Men det gjorde ju inte så mycket, då mellantiden inte blev så väldigt lång. Dessutom vet jag inte om jag hade orkat att hitta på poser och byta kläder i den värme som var. Jag kör fläktarna på full styrka, men det blir inte så svalt av dem. De gör bara så luften inte står still. Jag bara väntar på en urladdning, men det verkar som att hela Sverige utom där jag finns har regn och åska. Varje dag innan jag gått iväg och varje natt innan jag lagt mig så har jag dragit ur kontaken till datorn. Utifall att.

Betalade de sista räkningarna idag, manuellt. Men inte på banken. Inga speciellt viktiga räkningar, men jag vill ha dem borta för snart dimper det ner nya. Jag håller tex fortfarande på att betala på ungarnas underhåll varje månad, trots att de är vuxna *ler*. Det tar aldrig slut och det avskrivs inte förrän jag dör. Anledningen är att jag fick anstånd som det heter, de fyra år jag studerade efter att jag "flyttade hemifrån". Så från och med att jag startade företaget 2005 har jag slantat av lite varje månad. Inte mycket eftersom de går efter inkomst, och just därför tar det aldrig slut verkar det som. Däremot kommer CSN lånet att vara slutbetalt när det här året är till ända. Alltid något och vid nästa års avslut, om inget oväntat händer, så räknar jag med att ha företagskrediten nere på noll. Jag gillar inte att ha skulder, så skulle jag vinna mycket pengar vore det första jag gjorde att betala allt på både underhåll och företagskredit. Krediter kan vara bra att ha som en trygghet, bara man slipper använda sig av dem.

Tog mig an missade samtal på min fasta telefon när jag kom hem och lyssnade av svararen. Bla hade de ringt om lägenheten jag anmält intresse för nu. Hur lustigt som helst. Det har de aldrig gjort tidigare. Kanske kan det vara för att de gjorde bort sig sist och lovade mig, fast det sedan var en annan som fick den. Hur som helst så kontaktar jag dem inte förrän jag tittat på den här sista. Så det nästa jag gjorde innan jag tvättade håret och tog bort sminket var att ringa hyresgästen som bor där nu för att bestämma en tid för titt. Tyckte faktiskt jag kände igen rösten, men inte namnet. Kan ju bli lite spännande när vi står ansikte mot ansikte ha,ha.

Nu tittar jag på Herr och Fru samtidigt som jag springer in hit i pausen och skriver. Såg att reprisen med Annika Östberg är senare på tv24. Så tänker se den och sedan förhoppningsvis ta mig i säng. Lite Lennon och Yoko Ono emellan. Läser nu Unni Drougges bok "Bluffen", så vill gärna läsa lite innan ögonen åker igen. Den är rätt bra. Oavsett vad jag tycker om författarinnan så är det ett väldigt mustigt och rakt språk och man vill bara läsa mer och mer. Upp skapligt även i morgon för ett litet kortare besök av också en sedan tidigare känd person. Funkar rätt bra det här att lägga ut tiderna på hemsidan som jag gjort denna vecka och även för nästa.

Jaha, här sitter jag med flera internetsidor uppe och en bild som jag laddade ner, som skulle passa till det jag tänkte skriva. Lite danskt. Som synes så blev det så mycket annat strunt så får väl spara  det till en annan gång. Kanske.

Inga kommentarer: