måndag, april 11, 2011

SÅ HAR DET ÄNTLIGEN HÄNT

Oj, det blev lite sent idag innan jag kom in hit. Jag har suttit och skrivit, raderat och skrivit nytt och skrivit om. Hade tänkt att se "mamma byter bo" vid åtta, men tänkte om och har inte satt på tv-n alls ikväll. Jag blir lite störd på mig själv faktiskt, att jag inte bara kan strunta i vissa saker. Läste ju artikeln på SvD om att sexsäljare borde betraktas som brottsoffer. Det är inte första gången Schyman uttalar den önskan och jag har lite svårt att ta det som något seriöst. Kanske för att det är så långsökt i mina ögon.

I eftermiddags när jag kom hem från stan kollade jag Poliometern för att se om några bloggat om det. Blogges inlägg hade jag läst tidigare. Och visst var det en hel del som hade åsikter och via en blogg fann jag länken till den efterföljande artikeln som jag fick förfrågan att ha synpunkter i. Nu läste jag ju det mailet för sent, eftersom det kom på i lördags på min datorlediga dag, så Petra Ö ställde upp istället och gjorde det säkert bra mycket bättre än vad jag hade gjort. Men och det är inte ett så litet men, vi som det berör bör ändå ge vår åsikt ifrågan. Jasmine har skrivit en del såg jag. Jättebra. Hon har även varit med i debatten i kommentarsfältet, vilket också är kanon.

Själv är jag inte en sådan person som kommenterar och speciellt inte där det liksom aldrig tar slut. Jag kan ge en spontan kommentar någon gång och då kommer det direkt från hjärtat, eller så kan jag lyfta ett inlägg jag gillar här på min blogg. Hur som haver har det här ändå rört sig i tankarna och inte velat släppa. Jag vaknade till och med i natt och låg en stund och funderade över hur det kommer sig att vissa kan vara så anti mot mig och andra som säljer en sexuell tjänst och ännu mer anti mot de som väljer att betala för en skön stund. 

När jag läst lite bloggreaktioner och artikeln på Svd började jag skriva ner mina egna åsikter till en replik. Jag vet att det är snudd på omöjligt att få något publicerat anonymt under psedonym, men jag gjorde ändå ett försök. Efter alla strykningar, raderingar och ändringar tror jag att slutligen höll mig till de tillåtna tecknen. Vi får se. Blir den inte publicerad så lägger jag ut den här i bloggen vid tillfälle. Jag hoppas jag kan släppa det nu iallafall.

Idag hände väl äntligen det som många har väntat på. Den riktigt varma, soliga vårdagen. Som vanligt hann halva dagen minst att gå, innan jag kom iväg till stan. Jag såg solen och jag såg termometern, men hur många gånger den sista tiden har jag inte blivit besviken när jag väl kommit ut. Jag vågade inte riktigt lita på att det var så skönt som det såg ut och som det kändes på balkongen. Jag tog iallafall kavajen för första gången i år, men vågade inte köra utan strumpor och jeansen var i varmaste laget märkte jag. Ingen blåst, bara sol och värme och glada människor och fullsatta uteseveringar. Så underbart.

Hoppas det är så här eller bättre i slutet av veckan, då jag bara ska lata mig...kanske. Imorgon är jag i ettan hela dagen nästan, först massage och sedan det vanliga jobbet. På onsdag hade jag återbud och jag har inget svar fått från personen som önskade tid denna vecka. Men hur det än blir så ska jag till oasen ändå och göra klart vårstädningen där. Sedan ska jag bara vara i flera dagar. Läsa, skriva, sola. Den preliminärbokade på söndag har inte heller hört av sig. 

Vet inte om jag ska avslöja hur dum i huvudet jag är *ler*. Men det får bli avslutningen på dagens inlägg. Jag köpte nya gåstavar idag eftersom jag inte kunnat vrida fast låsmekanismen på en av de gamla. Försökte med skiftnyckel, olja, varmt vatten och allt möjligt. Det fanns bara ett par kvar på Claes Ohlsson, som låg lösa utan förpackning 179 kr. Jag drog ut ena staven och försökte låsa. Det var lönlöst, det satt stenhårt. Precis som på min gamla här hemma. Jag stod där och höll på utan resultat. Tänkte att jag får be den i kassan att hjälpa mig.

Men så försökte jag med den andra staven och då av någon konstig anledning upptäckte jag att jag måste vrida den smala delen av staven för att kunna dra ut den. Vred jag åt andra hållet så låste jag. Så jäkla simpelt. Jag köpte dem ändå, för ifall det ändå var något annat fel på min gamla. Det var det inte. Jag har alltså hållit på och försökt att vrida det som ser ut som en liten bussning, när det bara har varit att skruva den smala delen tills den låses fast.  Jag ska spara det här kortet, för säkert kommer jag att ha glömt hur man gjorde efter ett tag, ett år eller så. Eller så glömmer jag det aldrig.   

4 kommentarer:

Svenne sa...

Ja, det gäller att vrida åt rätt håll i alla avseenden ;-) Kramis

Unknown sa...

Greta, Läste ditt inlägg på SvD. Perfekt! Bra uyttryckt av en intelligent kvinna på med integritet

Gretas Svammel sa...

Ja...Svenne...och att vrida rätt sak också *ler*

Gretas Svammel sa...

Tack. Ja det var kul...Hans-E..att de tog in den.