onsdag, april 13, 2011

INTE MYCKET, MEN MER PÅ EXPRESSENBLOGGEN

En bit choklad kanske kan få mig att piggna till i skallen. Jag har suttit och skrivit i  många timmar nu och känner mig lätt dimmig. Ska snart sätta mig och titta på The Event, följt av Kvällsöppet. I morgon ska jag inte göra någonting (tror jag). Veckan som bara är halv ännu, men slut för mig blev väldigt bra. Träff både igår och idag med kända kunder som jag inte sett på länge. Riktigt, riktigt trevlig. Så långt från offer man kan komma *ler*.

Idag, precis när vi var i starten av avklädningen och första "provsmakningen" så hördes en lätt knackning på dörren. Automatiskt så stelnade vi förstås till båda två. Klä på dig, sa jag och fattar inte varför jag sa det egentligen ha,ha. Så smög jag fram till dörrögat och kikade ut, men såg ingen. Kunden kikade också men såg inte heller något. Tokigt så man reagerar. Ingen har ju rätt att komma in olovligt ( om det nu var det som vi fick för oss i första sekunden). Sedan brydde vi oss inte utan fortsatte vår njutning. Ville någon stå utanför och lyssna, så varsågod. Men det var det förstås ingen som gjorde.

Sedan handlade jag en massa matvaror så jag klarar mig ett tag. Fick för mig att göra grönsakssoppa någon dag, med rotselleri, palsternacka, purjo och hela köret. Efter att jag packat upp, kollat posten och styrt lite så satte jag mig här och började skriva. Tills nu nästan. Skummade igenom kommentarerna till min replik till frukosten i morse och började stolpa ner lite på ett papper. De flesta är positiva, men det finns en del som jag gärna ville ge svar på. Men att börja kommentera bland alla andra skulle inte ge något, så jag bestämde mig för att skriva ett inlägg med bemötandet av vissa kommentarer. På Expressenbloggen då, eftersom den här inte pingas och syns överallt. Nu verkar inte Expressenbloggen heller göra det. 

Fast kanske tar det ett tag innan länkningen syns. Jag vet inte. Blogglänkarna vid artikeln ser jag inte alls av någon anledning. Kan ju vara min dator som är knas. Jag såg dem i morse och då var inte mitt inlägg härifrån, från igår med. Strunt samma. Jag skrev ett inlägg och pingade hej vilt, lite överallt. Skrev även en kommentar under repliken att jag svarat på en del kommentarer på min blogg. Den kommentaren finns inte heller, såg jag nu nyss. Skrev sedan ytterligare ett inlägg, eftersom det fanns mer som ville ut. Så ni som vill läsa klicka in er här.  Nu tänker jag lämna det här förhoppningsvis.För ett tag iallafall.

Schyman fortsatte med ännu en artikel i samma fråga på Newsmill, som jag idag såg hade fått kammaråklagare Hillegren att bemöta det.  Jag länkade mitt blogginlägg dit också, men ännu syns den inte. 
Mårten Schultz har på sin juridikblogg åsikter även han om sexköpslagen. 

Förutom det här så finns också lite annat i huvudet som jag vill skriva om. Samma som fanns igår *ler*. Men jag känner mig ganska trött och tom just nu, så det får vara. Jag vill inte heller missa början av The Event, så det får helt enkelt räcka med det här ikväll.    

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Det är förfärligt att du och din manlige vän skall reagera på en dörrknackning, som ni befann er i en diktatur. Ni var ju i Sverige, som svensaka plitiker anser vara ett föredömme för andra länder med avseende på individens frihet.

Gretas Svammel sa...

Ja, ha,ha...Hans-E...jag tyckte också det var en dum reaktion. Men vi är väl skrämda utav etablissemanget. Det ligger nog undermedvetet och man reagerar utan att tänka.