tisdag, april 26, 2011

FRUSEN OCH MISSNÖJD

Bilden är från förra gången jag fotade i ettan. När jag inte blev så belåten med någon bild riktigt. Idag tog jag med kameran igen, med tanken att få till åtminstone några av de bilder som fattas i hemsidesmappen. Blev inte så nöjd idag heller. Det är mig själv jag är missnöjd med och det är ju aldrig bra att gå omkring och vara missnöjd med sig själv *ler*. 

Höll väl på nära två timmar efter dagens besök. Men på den tiden sorterade jag också bland trasorna i garderoben. Fotade mig bla i "michelini"trasan och den här gången såg det inte riktigt så illa ut som sist. Sist var alltså några år sedan. Hade några ideer i huvudet som sedan utökades som vanligt när jag väl höll på. Torsdagsbesöket önskar en viss klädsel så testade även den på bild.

Istället för att gå ut och gå när jag kom hem som jag borde och också tänkte, så satte jag mig här och lade in bilderna. Och som sagt, det kunde varit bättre. De får ligga till sig lite innan jag börjar beskära och ev lägger på annan bakgrund på vissa. Nu har jag precis pratat i telefon i över en timma så är precis varm om vänsterörat. Annars sitter jag med tröja på mig och är lite småfrusen även idag. Jag mår bra, men kroppen beter sig lite tokigt.

Igår kom ju solen fram igen lite senare, men jag orkade inte lägga mig ute och sola då. Jag satte mig på balkongen istället, i lä, i solen och frös. Alltså frös på riktigt. Så jag gick in igen och lade mig i soffan med filt över mig och blundade. Somnade nog på stört och vaknade två timmar senare vrålhungrig. Sov från 14 -16.00. Hade ändå inga problem att somna före tolv senare på kvällen och sova i ett sträck till klockan väckte mig 8.30 i morse. Jag ljuger inte när jag påstår, att om jag lade mig ner och blundade nu så skulle jag somna bums.

Men det tänker jag inte göra. Jag ska se Hemlös nu vid 20.00 och senare Pluras kök. Jag kan sova tills jag vaknar av mig själv i morgon. Vanligt jobb på eftermiddagen. Det har stannat upp lite, så jag är en aning villrådig, men tror att det löser sig av sig självt under morgondagen. Jag har en positiv känsla och den kan inte bara vara fel. I annat fall får jag börja ifrågasätta mig själv. Vilket öde...först missnöjd med mitt utseende och sedan  missnöjd med min kunskap ha,ha. Ja, så är ju livet ibland och det är bara att acceptera i så fall. Livet är ju en berg och dalbana och vi kan inget annat göra än att följa med i svängarna.

Högen med räkningar på skrivbordet är det också dags att ta tag i. Jag brukar ( inte alltid ) beta av de så kallade manuella under månadens gång, för att inte ha så mycket när jag besöker banken. Men den här månaden har jag bara lagt alla på hög allteftersom de dimpit ner i postfacket. Så det är hög tid att börja sortera upp den här högen. Jag räknar med att hinna göra det innan jag går iväg imorgon. På kvällen är jag för trött och på torsdag lär jag inte hinna innan besöket och då måste jag till banken efter besöket.

De resterande kan jag ta i lugn och ro här vid min kära dator fredag eller lördag. Men jag tycker inte jag hinner mer än betala in månadens utgifter så är det dags igen. Drömmen vore att få tillräckligt med medel insatt på kontot regelbundet var månad och sedan låta allt skötas med autogiro. Så man slapp se skiten.

Vädret ska tydligen bli sämre ett tag. Pratade med en bekant nu ikväll som jag inte sett på ett tag. Vi funderade på att ses på en fika ute på stan på torsdageftermiddag eller tidig kväll som det väl lär bli. Men då vill jag ju ha om inte sol, så åtminstone varmt. Jag är nog ganska omständig i mångas ögon *ler*. Vi får se hur det blir. Nu börjar Hemlös. Gränsen mellan mig och hemlös är inte så jättestor...tror jag.  Eller mellan dig och hemlös. Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet.

2 kommentarer:

Benny sa...

Hej greta jag har förberett mina räkningar på Internet,har swedbank,bara trycka ok på fredag morgon,Hyran o hemförsäkringen o elen har jag e faktura,men resten skickas i väg fredag,fin bild Kram Benny

Gretas Svammel sa...

Så bra..Benny