torsdag, mars 10, 2011

SPONTAN KÅTHET och ÅLDERDOMLIGA ATTITYDER (inom idrotten främst)


Idag kom gelen som ska göra mig till en ny människa. Eller åtminstone till mitt gamla vanliga jag. Kletade på en pyttebit på handleden. Det är lite otäckt, när man inte vet hur den påverkar kroppen. Men det är väl bara att sluta använda den ifall jag tycker något är lustigt. Jag ska köra de rekommenderade 24 dagarna, två gånger per dag av en kvarts ärtstorlek ungefär, där huden är som tunnast och på varierande ställen. Testing, testing.

Fast i morse kunde man tro att det räckte att bara beställa den. Jag har fortfarande inga problem med att lätt bli kåt, med hjälp av stimulering, beröring, synintryck, fantasi och mental tankekraft. Däremot är det flera år sedan som jag blivit spontankåt. Alltså utan någon som helst påverkan. Förr kunde jag bli det vid de mest olämpliga tillfällen. Men jag tror det avtar med åren faktiskt. När ägglossningen slutar så påverkas nog kroppen på det sättet att man inte längre drabbas spontant av hastig och lustig kåthet. För män spelar nog inte minskad spontan kåthet någon roll vid stigande ålder. Där är det nog mer förmågan det handlar om. 

Hur som helst, när klockan väckt mig i morse och jag stängt av repeaten ett antal gånger och bestämt mig för att nu måste jag gå upp. Då låg jag ändå kvar en stund och funderade på lägenheten jag vill ska bli min ( idag är sista dag för att lämna intresseanmälan). Jag vågade inte blunda för då fanns risk att jag slumrade till igen. Då bara helt plötsligt kände jag de där typiska kåtpirrningarna i kroppen. Jag blev så förvånad och glad att jag förstås spädde på dem med lite handjobb. Det blev en halvtimme mindre tid vid datorn med frukosten, innan jag var tvungen att gå till oasen. Men det var det värt *ler*.  Jag kan ju ha drömt något som stannat kvar i det undermedvetna. Men jag minns ingen dröm alls från natten. Det hela gjorde mig på väldigt gott humör iallafall. 

Dagens besök blev väl sedan pricken över i. Nu sitter jag med ett glas rött och några salta ostkex med svart Costello på. Känns som det är länge sedan jag drack vin också. En vecka är det säkert. Lite fredagskänsla eftersom jag är ledig i morgon. Borde väl äta något, men är inte speciellt hungrig.... än. Köpte rädisor när jag handlade, så det kan mycket möjligt bli halverade rädisor med örtsalt att plockäta till Debatt senare. Om jag orkar stå och dela dem *ler*.

När jag funderade igår över vad jag skulle handla idag, så var det i stort sett bara mjölk jag behövde. Lite löjligt att gå in i affären bara för en liter mjölk, så skrev ner några skitsaker bara för att. Typ 88-a, fast jag har en som ligger i frysen. Jag är inte så sugen längre på glass. Jag har fortfarande kvar av den där goda glassen ni vet som jag skrivit om. Minns inte när jag köpte den byttan. Långt före jul iallafall. 


Nu blev det mer än mjölk, rädisor och glasspinne ( inte 88-a). Hittade några nya saker jag inte sett förut. Nytt knäcke, nya crisp som smakade som de andra fast lite mer lättuggade, ny choklad med pecannötter och så hade de fått hem torkade tranbär som jag efterfrågat för ett tag sedan. Finns massor av nyttigheter i tranbär. Lite, lite surt men gott. Så mitt redan tidigare goda humör blev ännu en snutt godare. Trots det råkalla, ruggiga vädret.

Klockan 18.00 idag var det ett program på tvåan om kvinnor som köper kärlek på Bali. Jag såg det inte. Men jag såg förhandstipset på tv-n igår och gick in på svt:s hemsida för att läsa mer. Stod ingenting. Får kolla sedan om det finns på svt play. Det skulle vara kul att se hur de framställer det hela. För det är ju prostitution även det. Män som åker till Thailand eller annanstans, det slås upp stort och man offergör tjejerna. Nu är det kvinnor som köper av unga pojkar och då skrivs ingenting. Konstig programtid var det också.

Men att vår värld är lite tokig fick jag ytterligare bekräftelse på igårkväll. Hela Kvällsöppet handlade i stort sett om att en fotbollskille gått ut med att han är homosexuell. Först fattade jag ingenting och tänkte börja zappa runt efter något annat att se på. Vad är det här att ta upp i ett debattprogram liksom? Tänkte jag. Att vara homosexuell är väl inget nytt i dag år 2011. Men inom idrotten är det tydligen inte lika accepterat, förstod jag efter ett tag. Där är det ett stigma liknande vårt. Men det är ändå märkligt. Mycket märkligt. 

Att vi sexarbetare är stigmatiserade beror ju på att våra "kära" politiker inte vill att det ska vara accepeterat. För inte så väldigt länge sedan, var det så även för homosexuella. Men nu trodde jag det var helt och fullt accepterat överallt nästan och utan att berörda ska behöva känna skam eller skuld. Men idrottsfolk ligger tydligen lite efter. 

Mer tokigheter fann jag imorse när jag gjorde min dagliga runda på Corren. Om det är sant vet jag inte för har inte kollat upp det. I en insändare läser jag att Iran blev medlem i FN-s jämställdhetskommission i april förra året. Kommissionen om kvinnors status. Låter som ett dåligt skämt. Men man ska väl inte förstå allt.

Nu ska jag kika på ett program om en kvinna som vågade lämna sin trygga tillvaro och bli  författare vid 48 års ålder. Såg det igår när jag letade efter kvinnorna som köper kärlek. Och lustigt nog. Nu när jag skulle länka till det här programmet så ser jag att de manliga eskorterna på Bali också är utlagt nu. Då så. Då har jag lite att titta på ett tag. Det bästa med att se det på datorn är att jag kan klicka fram när det är tråkigt. Fast annars gillar jag inte att se film eller video på datorn.
      

3 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Välgörande att Public Servive uppmärksammar och sände program om sexhandel och prostitution utan att lägga moraliska aspekter på ämnet. Men det kanske är mindre laddat för de "politiskt korrekta" då kvinnor köper sex av män än viceversa. Det visar att det finns ett behov bland människor för fysisk samvaro och tillfredställe utan långvariga känslomässiga bindningar. Kort och gott, det är skönt att knulla och jag har ett behov av det.

Då kommer naturligtvis frågan, om jag skulle vara beredd att sälja sex till en kvinna. Jo det skulle jag. Men jag tror inte att det är så många som skulle vara beredda att betala för en stund med mig

Unknown sa...

Greta, Det sägs ju att män tänker på sex var 5:e minut. Det ligger i generna att mannen blir snabbare kåt. Jag tycker inte att jag spontankåt som jag blev då jag var yngre. Däremot blir jag fortfarande lätt eggad. Sen hänger väl förmågan inte med kåtheten alltid. Jag blir glad då jag klarar två utlösningar numera. Förr kunde jag få erektion på direkten efter ejakuation. Sen finns det ju hjälpmedel också. Både fysiska som ringar och mediciner för oss mogna män

Gretas Svammel sa...

Nej...Hans-E... kvinnor som köper sex passar ju inte in i prostitutionsmallen. Män är ju aldrig offer på samma sätt som kvinnor *ler*.

Klart man har behov oavsett vilket kön man har och oavsett vilket sätt man använder för att få behovet tillfredställt. Det är väl överlag lättare för en kvinna att få mannen att betala, vilket beror på den ekonomiska styrkan som i sin tur beror på vårt ännu ojämlika lönesystem och kanske även på ojämställdheten i hemmen.