tisdag, december 28, 2010

UTEBLIVANDE och BLOGGTRIX


Bilden idag är tagen av Correns fotograf till reportaget de hade tidigt i höstas. Den här bilden användes inte. Jag frågade i mail om jag fick använda de överblivna bilderna i bloggen, men fick inget svar på det. Han har väl rättigheterna till dem, men nog måste jag få pryda ett blogginlägg så här med någon av dem? Jag tror så, därför gör jag det.

Ja som ni ser har jag suttit och trixat lite med bloggens utseende nu i eftermiddags. Möblerat om lite. Byter jag mall någongång är det inte säkert det funkar så här. Jag vill ju inte ha för smalt utrymme till själva bloggtexten. Men det här går bra. Jag skulle önska att länkarna öppnas på ny sida, men kan inte hitta någon sådan funktion. Funkar så här också, fast jag tycker det är bra att slippa lämna sidan man är på. På Expressenbloggen kan man välja hur man vill ha det. På lördag är vi i startgropen för ett helt nytt år och då blir det, det vanliga bytet både här och på hemsidan. 


Det är lätt att ibland tappa tron på människan. Just nu den maskulina människan. Det var ingen ny stjärna idag såg jag senare i bokningsmailet. Vi har setts tre gånger tidigare enligt personen. Nu klev jag med möda ur sängen när klockan larmade i morse. Blev fast vid något isländsk drama igårkväll på tv-n. Fortsättningen är idag, men i morgon kan jag sova så länge jag vill. Knartar iväg bort till ettan med glädje och förväntan. Dels för att jag städade när jag var där sist och skulle mötas av en ren och fräsch lägenhet och dels för att det var ett tag sedan jag var intim med en man. Varit mycket vardagligt nu innan jul, med planering, inköp, matlagning och mammaroll. Så jag längtade efter lite annat.

Lång, skön dusch som avslutades med massagestrålarna. På med kläder som är långt ifrån mammaklädsel, tänder alla ljusen, sätter mig och väntar med avslappnande musik i bakgrunden. Slumrade nästan till efter ett tag. När jag väntat 20 minuter utan att någon kommit ger jag upp hoppet. Det är så respektlöst att leka med någon annans tid så här. Visst, det kan ha hänt något på vägen. Något väldigt allvarligt i såfall, eftersom jag inte fick någon hint om det i ett sms. Nä, det är nog långsökt att tro att så är fallet. 

Jag sparar alla uteblivanden i en mapp och även återbud samma dag. Just uteblivande brukar inte vara många, men just nu känns det som det, då det inte var länge sedan sist det hände. Jag ska göra en koll sedan över året som varit. Iallafall satt jag kvar en stund och funderade över hur jag ska lägga upp framtiden mm, innan jag bytte till vanliga kläder och knartade hem igen i dimma och lätt snöfall.


Eftermiddagen har jag alltså spenderat här vid datorskärmen, jämsides med att jag småätit. Småsugen hela tiden. Säkert ett resultat efter de senaste dagarnas ätande. Åt upp det sista av potatisgratängen när jag kom hem. Sedan en skål med sockerärtor, örtsalt och smör, också rester. Innan jag började skriva var jag en runda i köket igen och åt ett kokt ägg från gårdagens frukost. Nu är det snart dags att fylla på vattenglaset och jag sitter och funderar på om det inte är lika bra att äta upp de sista pepparkakorna också. I kväll rensar jag väl burken med avkommans hemmagjorda godis. Fast troligtvis inte, då för mycket choklad blir alldeles för tjofsigt för mig. 

Förutom ommöblering på bloggen, har jag kollat gamla bilder under året som varit. Tänkte först göra ett blogginlägg över årets väder i bilder. Men så blir det inte. Men jag satt och funderade lite över året, innan jag gick hem. Förra året minns jag,  tyckte jag bara var en sträcka. Mot något, till något. Har nästan tyckt samma om det här året. Tills jag började tänka till lite. Helt innehållslöst har det ju faktiskt inte varit. Det kan bli en årsresume när vi närmar oss slutet på detta år. Inför nästa år har jag en hel del önskningar, förväntningar och även vissa mål. Den som lever får se.


Länge sedan ni fick en länk, så idag får ni en norsk artikel. En politiker (kvinnlig) som förslår ett förbud även för att sälja sex. Tydligen sker sexhandeln helt öppet bla i Stavanger och för att komma till rätta med det borde även sexsäljande var förbjudet, enligt henne. I mitt huvud är det en lite skrämmande människosyn. Men å andra sidan tycker jag också att det är helt ologiskt att som nu bara förbjuda ena parten. Det allra bästa är att var och en ansvarar själva över sitt sexliv. Om de vill betala, ta betalt, knulla gratis, vara flera, vara ute, inne eller vad sjutton som helst, så länge ingen kommer till skada och det sker med ömsesidig vilja, bör ingen lägga sig i det.  

Men. Jag skrev det även i en kommentar i förra inlägget. Jag tycker inte att det är acceptabelt, eller hör till god ton att " tvinga" på andra att ta del av det man väljer att göra. Man kan sköta det på ett snyggare sätt än att klumpa ihop sig på en allmän gata eller allmän plats. Prostitution, tiggeri, hemlösa stör på något sätt gatubilden. Vissa vill inte ta del av den traschiga världen. Ändå är gränsen mellan rik och fattig så tunn, så tunn. Och vi får inte glömma att det är människor det handlar om och istället för förbud bör man göra något åt det, som hjälper dessas situation.  Vi har en lag som förbjuder att urinera på allmän plats. Men det är inte förbjudet att kissa. Vi kan förbjuda prostituerade att bjuda ut sig på allmän plats eller vid hotell mm, men inte förbjuda prostitution överlag. Tycker jag alltså. 

Sovmorgon som sagt i morgon och ett besök under senare delen av dagen. Torsdag var det ingen som nappade på att komma, men jag bör ifall banken är öppen då, ta en sväng dit. På fredag vänder vi blad som det så vackert heter nu för tiden *ler*.          

4 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Det är oacceptabelt att ta i anspråk din tid genom att avtala och sedan strunta i detta. Din tid är värdefull och din kund skall visa respekt för det. Tänk det omvända. Ifall du uteblivet vilket klagomål som hade kommit.

Det finns alltid någon politiker som känner sig manad att lagstifta om personers sexliv. Om två personer frivilligt bestämmer sig för att knulla med varandra, med eller utan betalning, är inget som samhället eller politiker har med att göra. Håller med dig helt och hållet.

Skall bli spänande och se din nya layout på hemsidan

Gretas Svammel sa...

Ja respektlöst är det iallafall...Hans-E.
Vad gäller statens inblandning i vårt sexliv är vi överens.
Som jag uttryckt lite här och var: De tvingar mig att knulla gratis om jag vill bli accepterad i samhället.

Gunnar sa...

En kommentar til saken i Stavanger;
Etter at sexkjøpsloven ble innført, så har de prostituerte flyttet seg til andre områder av byen. Politiets stadige tilstedeværelse i det opprinnelige horestrøket førte til at sexhandelen flyttet på seg. Så sexkjøpsloven har på ingen måte stoppet sexhandelen, loven fungerer rett og slett ikke.

Gretas Svammel sa...

Ja det är ju logiskt...Gunnar...att de flyttar på sig för att undvika polisen.

Som vi sagt förr både du och jag, att tro att lagen kan stoppa prostitution är inte det minsta realistiskt.