onsdag, december 29, 2010

BOKNINGSDILEMMA


Gretas är en gayklubb i Göteborg och det här är deras logga. Mesta likheten med mig är väl näsan *ler*. Satt och googlade lite bilder, bla på klockor. Hade en bild en gång på en pinup tjej som lutar sig mot en klocka. Men hittade inte den. Hittade istället lite annat som då denna logga. Tyckte den passade på gretas blogg.


Den här hittade jag också. Ingen märkvärdig bild men jag läste artikeln som bilden hörde till. Gammal artikel sedan 2000 tror jag det var, om vår inte klocka. Visste ni att  "Vår aktivitet är som lägst vid femtiden på morgonen och då går också alla kroppsfunktioner på lågvarv. Undantaget är melatoninproduktionen, det hormon som gör oss trötta och sömniga."  Läser även att kvällsmänniskor ( som jag ) skapar ett längre dygn än 24 timmar.


Hur mycket kvällsmänniska jag är just nu kan man diskutera. Såg fortsättningen på den isländska serien i gårkväll. Den slutade halv tolv. Stänger av tv-n med tanken att resa mig och släcka i rummet och sedan ta en sista koll på datorn ( som i värsta fall kan ta några timmar). Men fick för mig att ligga kvar en liten stund, för låg så skönt under pläden i soffan. Den lilla stunden blev längre än vad jag tänkt. Vaknade halv nio i morse. Jätte,jätte kissnödig. Drömde att jag kissade, så det var väl en himla tur att jag vaknade. Annars vet man inte vad som kunde ha hänt ha,ha.

Tänt i hela lägenheten och datorn stod på och jag var inte alls utsövd. Jag kan ha något skit i kroppen för nös och snorade en stund. Sugen på kaffe så testade det till frukost och det verkar gå bra. Än så länge. Lite trött i huvudet och allmänt seg. Har tillbringat några timmar här vid datorn och ska snart skölja ansiktet i kallt vatten. Igen. Sedan lite mascara och andra kläder på kroppen. Stoppa något ätbart i magen och därefter bege mig till min oas för lite massage och umgänge med en sedan länge, känd kund. Den sista denna vecka och den enda, då gårdagens inte behagade komma och ingen nappade på mina förslag om tid i morgon. Men har en hel del att syssla med i morgon, så var nog bra ändå. 


Innan jag intog soffläget igårkväll, ägnade jag några timmar åt att beta av helgens mail, hobbymail. De privata som bara var ett par stycken får vänta lite. Men intresserade, nya presumtiva kunder fanns det desto fler av. Plus en hel del kända. Blir folk extra kåta när det är jul..eller? Nästa vecka blev lite överbokad, då en väldigt långväga person, som brukar komma när han är här, inte hade så många dagar att spela på. Men torsdagen är ju helg så det blir bra ändå. Veckan efter det fick jag också göra lite undantag och omstuvningar då jag kom på att jag måste ner till stan en dag i den veckan. Annars är även den nu planerad och inbokad klart. V.3 är full med preliminärbokningar som jag nu inväntar besked om. Även i V.4 finns ett par preliminärbokade. V.5 är tom, men det känns inte riktigt relevant att ge förslag så långt fram i tiden. Om det inte är en känd, pålitlig person förstås. 

Gud, vad hon skryter, tänker ni kanske. Ja, visst gör jag det *ler*. Men dels läser en del kunder bloggen och vet då läget framöver och dels visar det dilemmat man kan ställas inför så här ibland. Det är inte kul varken för mig eller för kunden som frågar om tid, att säga att det finns ingen säker tid förrän i februari. Har jag otur kan V.3 förbli helt tom, men det vet jag ju inte nu. Har jag ännu mer otur kan de som ändå blir bokade utebli eftersom alla den veckan är helt nya. Då känns det ännu mindre kul att veta att kända, pålitliga kunder kunde fått tiden istället. Hur man än vänder sig har man ändan bak.


Jag ska ta en fundering nu i nyårshelgen om eventuellt annat upplägg. Det här med en om dagen tre dagar i veckan är perfekt för mig, oftast är en av dessa bara massage, så sex en eller två gånger i veckan är precis lagom för mig. Jag blir ju inte yngre liksom, men så länge lusten finns bör den underhållas. Det som inte är bra är de sönderhackade dagarna. Även om det bara är ett besök går mer än halva dagen bort ändå. Jag får se vad och om jag kommer fram till något bättre.

 Tanken att starta om med min gamla verksamhet finns också. På halvtid. Men jag vet inte om jag orkar engagera mig på nytt i marknadsföring och pappersbiten och allt extra hemmajobb som det för med sig. Fast det skulle vara så jäkla skönt att slippa arbetsförmedlingen och den kommande fas3 perioden. Ja, det finns lite att fundera på. Förutom det ska jag ta tag i lägenhetssökandet på allvar och troligtvis får jag längre till ettan vid en flytt och då är det ännu mer angeläget att utnyttja tiden i ettan. Utan att det går ut över mitt eget välbefinnande. Ett litet dilemma även det.

Nu skriver jag och skriver, så det jag hade i tankarna att nämna får anstå så länge. Klockan springer iväg, jag måste gå om en timma. Dessutom blir inlägget mer än tillräckligt långt ändå. Precis som vanligt.      

2 kommentarer:

Svenne sa...

Klockan springer alltid iväg när man håller på med nåt roligt:-)
Mellandagskram på dig

Gretas Svammel sa...

Visst är det så...Svenne