tisdag, juni 29, 2010

POSAR MED LAMPA


Nu har jag sett på Ghost Wispers och satt kvar lite för att kolla nyheterna för ovanlighetens skull. Lite nyfiken på hur de referar från rättegången. Lindbergs alltså. Nu blev ju inte det offentliga så långvarigt. En timma, sedan blev det stängda dörrar på åklagarens önskan. Undrar om åklagaren själv har rent mjöl i påsen? Försvaret hängde förstås på för att som det heter inte riskera att "offren" skulle balla ur.

Jag tycker så mycket i det här som inte så många andra tycker, så ska försöka att inte skriva så mycket om det. Fast å andra sidan hade jag i huvudet förut att skriva mina åsikter på Expressenbloggen. Jag har en annan läsekrets där verkar det som. Få se hur jag gör. Jag ska ju försöka att inte bry min hjärna var ju tanken. Jag trodde fel om Mats Alm. Han är inte psykisk sjuk visade det sig. Men vad är han då?

Från det ena till det andra. Tänk vad det kan skilja från ena dagen till den andra. Idag har det varit huvudet upp hela dan. Lugn start med sovmorgon, dator och lite annat pyssel. Promenad till ettan. Besök av återkommande kund. Buss ner till stan. Att åka buss i den här stan är nästan förenligt med livsfara. Kör som idioter och tvärbromsar vid hållplatserna och ofta gamla skraltiga bussar. Jag skrev nästan för det finns naturligtvis undantag fast de är sällsynta.

Hämtade min golvlampa. Stannade och köpte två liter östgötagubbar på torget. Igår tog de 35 kr. Idag 30 kr litern. Odlade i Skänninge och var ganska goda men rätt små. Hemma vid sexsnåret. Drack lite vatten och gick iväg igen. Blev inget handlande igår så var tvungen att ge mig bort till centrum för diverse matinköp. Nu är fruktskålen full igen. Köpte Kesella också ifall jag får lust någon dag att göra egen glass.

När kassarna var tömda och lampan avtorkad lekte jag som ni ser lite med kameran. Lampan fungerar och passar nästan bättre än den förra bakom soffan, så det var ett bra köp. I väntan på svalare luft ute fixade jag bilderna , åt upp nästan alla jordgubbarna och svarade på hälften av mailen. Resten ska jag ta nu när jag bloggat klart. Kvart över åtta tog jag stavarna och gick en kortare sväng. Hann sedan precis lagom att tvätta bort sminket, fixa ett glas vatten och öppna mandelpåsen innan tv-n 21.00.

Nu har jag både balkongdörr och fönster öppna så det blir lite svalt tills jag ska krypa till kojs. Ni som vill veta vem den typiska sexköparen är kan kolla här. Det är inte den ni tror.






2 kommentarer:

Svenne sa...

Snygga bilder!
Men en liten varning.
Ha bara inte sladden i när du tar i en lampa med metallfot för det kan bli riktigt "spännande"

Gretas Svammel sa...

Jag får försöka tänka på det...Svenne