torsdag, oktober 08, 2009

TÄNKTE KORT. BLEV LÅNGT

Jahapp, det fick jag för det jag skrev igår. Hellre regn än blåst och regn var precis vad det var, när jag steg ut från min oas ikväll. Solen som sken så fint tidigare idag. Men variation förnöjer som sagt.

Bilden är från i måndags, när jag pluggade. Har inte haft tid sedan dess att sätta mig och göra klart. Men måste fixa det senast måndag. Har lite jobb också att förbereda till nästa vecka. Det klarar jag lätt som en plätt...hmm. Not sure. Får väl ta nätterna till hjälp i värsta fall. Är ju som mest kreativ då, om jag vet att jag kan sova dagen efter. Fast nu tycker jag nog, att jag varit himla bra på att komma i säng skapligt ett tag.

Undantaget kom som bestämt idag. Han hade läst min blogg, så jag fick ett sms ca 40 minuter innan överenskommen tid, att "undantaget var på väg". En helt ny trevlig, behaglig ung man. Ja, det var det som var undantaget, åldern. Flera år under min åldersgräns på 30. Men, men, men, det betyder nu inte att jag vill ha massor av förfrågningar från killar i mina barns ålder. 30 är och förblir det lägsta.

Varför jag gjorde ett undantag i det här fallet vet jag inte. Jag hörde väl en röst, att låt grabben komma. Jag funderade inte ens och det blev ju bra. Kanske bättre än vad vare sig han eller jag förstår just nu.

Två hobby blev det således även idag, för avslutade dagen med en långväga, bekant gäst. Undantag även detta, fastän det nu är andra gången på kort tid som jag har två hobby på en dag. Men ibland blir det så av olika orsaker och det är ju två helt olika former av möten. Att sedan någon sitter och åker många, många, många mil, enkom för ett par timmars samvaro med mig, är väl den bästa bekräftelse och komplimang man kan få. Mellan dessa hade jag också ett kort, lätt vanligt jobb. Mest en beredskap utifall "undantaget" inte höll ord. Då hade det varit många timmar att sitta och rulla tummarna *ler*.

Slängde även med kameran idag. Ja, ifall jag hade fått alla dessa rullande tummar timmar, som jag nu inte fick tack och lov. Satt i går kväll och kollade bilder till hemsidesbytet, som det nu är hög tid för. Upptäckte att jag hade bara en enda stövelbild. Okej, en är bättre än ingen. Men tänkte att ifall lusten infann sig så kunde jag ta några. Nu blev det ju inte så mycket mellantid, men innan sista besöket så knäppte jag några snabba. Bra förspel för mig ha,ha.

Av åtta tagna behöll jag sex, så var inte så illa, med tanke på att jag inte hade så gott om tid. Ni är väl trötta på att läsa, att jag hade en ide *ler*. Idag fick jag en plötslig ide under tiden jag knäppte. Tror att jag kan få till den också i photoshop, så den kommer i nov på hemsidan. Men klart att jag lägger in den även här. Om det blir bra vill säga. En enkel kommer i morgon. Men som vanligt blir jag lite snål, så de här jag tog idag, sparar jag till nästa månads byte på hemsidan. Kanske blir det en nu.

Jag tror att jag är snål faktiskt. I vissa saker. Inte med att ge av mig själv och inte när det gäller ungarna. Men förr tex, när jag plockat typ jordgubbar på självplock och frusit in. Då sparade jag på dessa jäkla jordgubbar ända tills det var dags att plocka nya och kastade då de gamla. Hur smart är det? Jag är snål också när jag handlar. Kanske inte mat, men skor och kläder. Det är därför jag så sällan köper något sådant. Det är bara så synd, att inte ungarna har anammat det *ler*. De köper lika mycket nya kläder på en månad, som jag köper på ett år...eller två.

Jag fattar inte det här. Jag hade egentligen inte så mycket att skriva om idag, så tänkte att det i kväll blir ett lite behändigare inlägg än gårdagens. Tjosan, tjosan. Jag har inte börjat skriva ännu, om det jag hade i tanken. Men det får stanna i tanken så länge. Det var lite om mina nya funderingar och de kan jag fortsätta fundera på ett tag.

Igår länkade jag inte något. I morse när jag kollade in Corren som hastigast fanns en artikel på ledarsidan om det jag tog upp igår. Jag är ju inte helt ensam i mitt tänk iallafall. Måste ju bara också skriva lite om sexköparen från Kisa. Helt ärligt, har jag väldigt svårt att förstå det där. Han upptäcktes när han skulle (enligt artikeln) köpa sex i Göteborg och får nu betala över 13 000 kr i dagsböter. Alltså....inte när han gjorde det, utan när han skulle. I mitt huvud inte samma sak. Hur som helst, blir han hotad av polisen att de ska berätta för hans familj, eller haffar de honom precis när pengarna byter ägare, eller säger sexsäljaren att han tänkte begå en olaglig handling? Inget är speciellt relevant. Därför har jag svårt att förstå.

Positiva saker är ju inte vanligt att läsa om i nyhetsmedierna. Men det här blir jag glad av. En kille föll i en trappa på Harrys i helgen. Fyra meter ungefär och är allvarligt skadad. Det är ju inget positivt. Men allt runt omkring är så himla bra. Att Harrys bryr sig och vill åtgärda så det inte händer igen och att vakten fick hjälp av några gäster med livräddningen och att en av dessa gäster kommer hit och får prata igenom det osv, osv.

Tar ett glas vin även i kväll. Lika bra att göra slut på den här boxen. Ja, jag ljuger inte när jag skriver ett glas. Kan bli två, men med mina små glas blir det ungefär ett vanligt rödvinsglas. Igår slog jag ut det sista i glaset. Ikväll äter jag ost med sked *ler*. Köpte en annan ost igår som var så himla mjuk. Men god. Och fetare än den svarta jag brukar köra med.

Kanske ser jag Debatt, kanske inte. Det beror på vad det handlar om ikväll. Ingen ledig fredag. La ut tiden på hemsidan till slut, så har en hobby i morgon. Men tänker nog ta en sväng efteråt till stan. Om det inte regnar för mycket.

2 kommentarer:

Benny sa...

Mysigt med värme ljus,trevlig helg
Kram Benny

Gretas Svammel sa...

Detsamma..Benny