tisdag, januari 26, 2010

TANKAR FRÅN SKRIVHÖRNAN

Här sitter jag vid min "skrivmaskin" med förutsättningen att komma igång någongång med skrivandet. Satte mig här direkt idag med frukosten, utan att bry mig om min vanliga dator. Tog ett kort förstås som då fortfarande ligger i kameran, eftersom den här skrivdatorn bara är ämnad till att skriva på.

Jag införskaffade ju i höstas ett mobilt bredband till den här bärbara. Har ytterligare ett mobilt bredband som följde med i paketet till den lilla, lilla. Efter nyår fungerar inte något av dem. Men det går tydligen bra att ansluta till och tjuva på någon annans, vilket jag gör nu. Installerade bort det mobila för att se om det fungerar vid en nyinstallation. Men ska inte styra med det nu. Får väl ringa annars, eftersom jag ju betalar för det.

Men lite lustigt att det drabbade båda samtidigt, fast det är två olika leverantörer. Den lilla, lilla använder i stort sett bara ungarna när den stationära är upptagen och vid den här är det ju inte meningen att jag ska sitta och surfa. Fast det är bra att möjligheten finns och även bra att ha en reserv ifall internetanslutningen skulle krångla till den stationära. Nu har jag iallafall tjuvat ett par timmar för att svara på mail, kolla nyheter och nu blogga. Resten av dagen fram till sex har jag bestämt, ska jag skriva. Sedan dusch, kanske lite dans innan och hopp och skutt, äta något, prata med några i telefon och avsluta den här tisdagen i soffan med te och tv. Förmodligen lite nöjd med mig själv, hoppas jag.

Tidig start i morgon. Kanske. Det varnas ju för snöoväder. Pratade förut med personen som har en bit att åka och han hör av sig i morgonbitti, när vi vet hur läget är, så jag slipper gå iväg i onödan. Blir det inget i morgon, så bokar jag nog in en på fredag iallafall.

Fick även ett annat samtal idag, som resulterade i att jag får ge mig iväg till stan i morgon eftermiddag. Tur att jag inte hade mer inbokat än det tidiga besöket. Är det blåst och yrsnö, har jag ingen större längtan att bege mig ner på stan. Men jag pratar ju hellre personligt med folk än i telefon. Beroende på vad det är förstås.

Någon tid till AF har fortfarande inte kommit. Vi är snart inne i en ny månad då jag vill ha besked så jag vet vad jag ska rätta mig efter. Börjar kännas lite som att man befinner sig på ett gungfly. Kollade lediga jobb också nu förut. Dåligt just nu verkar det som, med jobb som jag kan söka. Läkare, sjuksköterskor, verksamhetsutvecklare, biomedicinsk analytiker, arbetsterapeut, säljare, eventpersonal, universitetslektor, förskollärare, doktorand, studievägledare.

Får sätta mig på fredag och leta företag och tänkbara arbetsplatser. Äldreboenden har jag kontaktat, men de vill bara ha timvikarier. Jag pallar nog inte med, att inte veta om och när jag ska jobba. Bli uppringd på morgonen kanske att det behövs folk samma dag. Jag vill ha ett bestämt schema, så jag kan planera mina dagar.

Ska jag nu få den här dagen som jag planerat, är det bäst att sluta skriva strunt här. Så jag övergår till annat skrivande några timmar.

Inga kommentarer: