söndag, april 17, 2016

SÖNDAG

Kör lite om dagen också innan jag knäpper på sjuan och ser reprisen på " det okända". Kvällsmedicinen bör vara på ingång också så här dags.
Jag brukar inte vara någon annanstans än i sängen, men intog stolen lite snabbt för att variera korten.

Lilla tjejen uppe en stund i eftemiddags. De behöver ju inte sitta en hel kväll hos mig, men en liten tid är det kul att ha besök. Hon for hem vid sex och hade då varit här tre timmar. Jag tycker lite synd om ungarna, men förstår ju också att de vill. Så egentligen ska jag inte tänka alls.

Fick det lite kämpigt med slemmet nu ikväll. Det sitter långt ner och man får nästan snudd på halvpanik när man inte får upp det. Ringde inte på någon, för vad ska de göra? Jag inhalerade några gånger och till slut blev det bättre.

De har haft ont om personal några dagar. Pensionerade sköterskor hoppar in och sköterskor från bemanningsförmedlingar.

Jag tror inte jag nämnt syresättningen i fredags. Upplevde då att jag var mer tungandad och ville nästan höja syrgasen. men bad först om syremätning och fick nästan en chock.  91 låg den på. Högre än när jag låg på andra avdelningen. Fortsätter med inhalering och extra snabbverkande morfin ett tag till.

Inga kommentarer: