torsdag, april 14, 2016

MER TUNGANDAD I MORSE

Ingen bild idag, men några rader. Jag vet egentligen inte hur jag mår. Lite lustigt kanske. Har bett avkomman som kommer i kväll att köpa med nytt block för mitt gamla är slut snart. Ska göra en sammanställning över de senaste försämringarna. Så kanske det blir klarare i skallen. Jag noterar ju varje dag en egen "journal".

Sov ganska bra i natt. Vaknade några gånger men  somnade om. Slemmet har blivit en slags referenspunkt. Det började tjockna tidigt i går kväll och rosslandet började igen. Kämpigt då med att få upp det. Men i morse var det ljusare, lösare och bubbligt, vilket gör det lättare. Fast nu rosslar det igen. Det ändrar sig fram och tillbaka tydligen.

Inga problem med morfinet igår kväll heller. Får väl försöka släppa det psykiskt nu och hoppas hallucinationerna håller sig borta.
Ringde efter personal i morse för att gå på toa. Vågar inte gå så där på morgon ifall jag blir yr. Men tillbaka klarade jag mig själv, men så himla slut på luft. Fick flämta i mig syrgasen innan jag sedan kunde inhalera för att vidga luftrören. Är väl en tidsfråga kanske tills jag måste öka syrgasen. Ingen panikkänsla om någon kanske undrar. Det kan ju komma sedan. Men jag hade det ju värre när jag gick hemma och flämtade som en idiot, innan syrgasen.

Men har varit ensam idag och inte pratat och inte rört mig nämnvärt och då är det lugnt.

Kommunpersonen ringde idag och de hade fattat beslut som dom skickar hem till mig. Inget lär hända denna vecka i allafall, det är ju fredag i morgon och sedan var det ont om platser sa hon. Det blir nog här jag ger mig av. Det märks.

Nu ska jag kolla om jag fått några bilder på mailen på dagens lilla födelsedagsbarn i Stockholm. Troligtvis, det är det sista iallafall, kommer äldre minimänniskan och dottern ner på lördag över dagen bara. Eller i morgon kväll, fast troligast lördag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Ta hand om dig väl!

Gretas Svammel sa...

Tack, det gör jag ...Hans-E...