tisdag, mars 29, 2016

INTE LIKA BRA SOM IGÅR

Dagens frukost. Fick i mig allt utom kaffet och en sillbit. Tog väl två timmar ungefär, för klumpen kom efter varje bit jag svalde. Extra jobbigt i dag och så himla obehagligt. Tycker jag känner av strupen också, men det är inte konstigt kanske efter allt klökande och hostande av slem. Jäkligt tjockt och segt är slemmet idag. Så har det varit någon dag förut också för att sedan bli lite bättre. Kör ju med  Bisolvon men hjälper kanske inte längre. När det är så här tjockt får jag klökningar också när jag hostar upp det, så vet aldrig om jag ska spy också.

LAH ringt. Hon reagerade på min hosta, men har ju hostat över ett år. De kommer i alla fall ikväll och sätter vätskedropp och då kan jag prata lite med dem. Jag ska börja ta min vikt också sa hon. Kör med syrgasen på 6 idag för mår inte lika bra idag som de sista dagarna. Har faktiskt inte gjort något av det jag tänkt jag skulle. Mest suttit och läst mina gamla alster. Har Photoshop uppe för tänkte göra sista blogghuvudet till bloggen. Men kanske lägger jag mig en stund i soffan istället och hoppas på en bättre dag i morgon. Jag vet inte.

Törstig och torr i munnen, men kan ju inte dricka mer än små klunkar då och då. Sköljer munnen och spottar ut. Har tabletter mot muntorrhet som jag köpte till första cellgiftbehandlingen, men det hjälper inte. Törsten och muntorrheten beror antar jag på vätskebrist. Ska be om ett näringsdropp också till imorgon kväll. Vi kanske ska hitta på något annat sa LAH tjejen idag och syftade säkert då på näring via sond. Vill jag inte ha än. Men hon pratar med läkaren så får jag se vad som sägs ikväll.

1 kommentar:

Unknown sa...

Greta, Hoppas att du känner dig bättre i dag!