söndag, februari 21, 2016

ORKAT LITE,LITE

Har ansträngt mig denna helg för att åtminstone göra något. Men det är svårt. Svårt att komma till skott och svårt att ha orken till det när och om jag börjar. Att plantera ett skott går snabbt och är inte så betungande.... egentligen. Men jag ska rota fram en kruka, öppna påsen med blomjord och redan där är jag andfådd och flämtar efter luft.

Men jag fixade det. Det var igår. Först stickade jag på mössan lite till Nyhetsmorgon. Eftermiddagen blev mest fåtöljen och en bok. Jag har bara några sidor kvar av pocketboken "Helveteselden" och  sedan har jag ingen mer ny oläst bok.  Så jag snålar på den till nattlektyr och plockade fram en av de gamla deckarna. Bör ha råd att skicka efter några nu eftersom jag fick lite ekonomiskt tillskott av ungarna.

Idag stickade jag klart mössan, bara att sy ihop kvar. Sedan efter lång startsträcka i soffan och efter illamåendetablett tog jag tag i fläkthyllorna. Inte en dag för tidigt. Hade tänkt skura diskbänken också, men det räckte med det här.

Dagens mat som jag sedan tog med till datorn. Quarnbiff och morötter. Igår åt jag torsk och potatis och satt sedan länge med en propp i halsen och som kramp i strupen. Spydde upp slem mellan varven och varje gång trodde jag maten skulle komma också, men icke. Antagligen blev det för mycket mat kanske. Jag vet inte. Idag inga sådana problem efter att jag ätit.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Trevligt att läsa att din ork återvänt något!

Gretas Svammel sa...

Ja, allt är ju relativt... Hans-E... men orken är inte bättre än förut, bara viljan.