söndag, januari 03, 2016

NÅGRA SÖNDAGSRADER

Jag har ju aldrig ork längre att göra något vettigt om dagarna. Klart att det är himla frustrerande, men jag får vara glad för det lilla jag klarar av. I går körde jag en maskin med 30 graders tvätt och plockade ner julstjärnor och julkorten och kokade torsk och potatis. Försökte mig på en avslappning i fåtöljen men hostan störde. Fast småslumrade till då och då mellan hostattackerna.
Idag har jag plockat in den torra tvätten och burit ut julgrejerna till förrådet.

Lust att fixa mat finns inte, fast jag vet att jag borde. Kokade några potatisar extra i går med tanken att steka dem idag. Men bara tanken på det ger nästan klökningskänslor. Tog en näringsdryck nyss och det var ta mig sjutton inte helt lätt att få i sig den heller. Jag mår inte illa i den vanliga bemärkelsen må illa. Men det är som en propp i bröstet  som vill upp. Slem troligtvis för det spyr jag ju upp då och då och efter det känns det bättre. Nu tror jag inte att även magsäcken börjat producera slem, men stundtals funderar man.

Ska köpa fet fil eller yoghurt i morgon och sockerfria flingor som jag kanske kan peta i mig vid sådana här tillfällen.
Ska bli kallt i morgon och jag som är tvungen att ge mig iväg till vårdcentralen. Usch vad jag inte vill det. Jag sitter och småfryser nu, så tanken på att gå ut i 8-9 graders kyla ( eller vad det skulle bli ) är inte speciellt tilltagande. Men när jag skriver nästa inlägg här så är det avklarat. Allt går ju. Nästan allt i alla fall.

Tittade på Monika Z på tv igår. Jag köpte ju den dvd-n som vissa minns och den är fortfarande oöppnad. Nu kan jag lika gärna kasta den för nu har jag ju sett den. Var väl sådär, men skådespelarna var bra. Edda Magnasson ( tror hon heter så ) som spelade huvudrollen hör man aldrig något om nu. Men hon kanske håller på med något nytt projekt.

Mitt nästa projekt blir nu att ta en varm dusch, för att slippa göra det i morgon bitti. 

Inga kommentarer: