måndag, april 13, 2015

TIDEN GÅR, MEN INGET VETTIGT GÖRS

En riktigt otäck färg valde jag idag. Lite neon över den. Men det funkar någon gång så här.
Såg när jag var ute i köket nyss för att sätta på potatis till dagens och onsdagens mat, att det regnade. Ut på balkongen och fällde ihop solstolen så inte dynan skulle bli blöt. Men jag hann väl inte mer än in och stänga dörren efter mig så sken plötsligt solen igen. Men det blåser fortfarande lite. Det tycker inte jag är kul. Inte alls kul.
Om ni undrar över maten så blir det potatismos och torsk idag och potatisplättar på onsdag.

Ibland fattar jag inte hur dagarna kan gå så fort fastän jag knappt gör något. Sitter och hänger visserligen en hel del vid datorn och då går ju tiden. Trots att jag mår ganska okej idag så har jag inte gjort något av det jag tänkt. Hostan finns ju kvar och snorandet mellan varven och smakförändringen. Men det är nog allt just idag. Då kan man inte klaga, tycker jag.
Det jag tänkt göra den här och nästa vecka är att försöka vårstäda och flytta lite möbler. Men jag blir trött i kroppen bara jag tänker på det. Fast kommer jag bara igång så är jag säker på att det går och jag lyssnar ju på kroppen om den säger ifrån.

Förr tog det 2-3 dagar. Nu har jag tagit i ordentligt och planerar två veckor. Räknar med att det behövs massor av pausar. Jag har tvättstugan på söndag så hoppas i alla fall att jag fixar fönstertvätt och gardinbyte den här veckan. Sedan får jag väl se hur det blir med möblerna.



Tog en paus nu i skrivandet, för att fixa klart maten. Även om min smak inte är som den ska så är den i alla fall fin att titta på *ler*. Och nyttig för kroppen hoppas jag.
Utan att vara tjatig så längtar jag efter att vara sugen på ett glas vin och kunna dricka det och tycka det är gott. En ganska simpel önskan i vanliga fall.
Eftersom det visats sig de sista gångerna att jag mår bra dagen efter giftinvasion ( hur länge det nu är så ) funderar jag på att köpa en liten flaska av det enda rosé vinet som jag kan dricka och ha på lut i kylen. Nu tror jag inte det är bra att tillföra alkohol dagen efter gift, för blir ju en extra påfrestning för kroppen. Men ett litet glas kan inte vara så himla skadligt. Bara för att få känna sig som vanligt en stund.

En promenad har det blivit idag i alla fall. Ska försöka få till en i morgon också och på onsdag blir det ju automatiskt en promenad till vårdcentralen. Då ska jag hämta ut perukerna också.
Ni ser att jag skippade peruken idag trots att jag stack in huvudet på ICA en kortis. Man får ta lite i taget *ler*. Få se om jag fixar vårdcentralen på onsdag utan peruk.

Jag skulle köpa superlim idag, för skenan till behå lådan i byrån lossnade när jag höll på med rensningen förra veckan. Testade med ett lim jag hade, men det funkade inte. Men skitICA hade förstås inget superlim. Så lådan får hänga på trekvart ett tag till.  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Riktig skrikig neonfärg!

Maten på tallriken ser rikt god ut!

Tycker att du skall unna dig ett glas vin!

Gretas Svammel sa...

Det var just det...Hans-E...att unna, men inte kunna *ler*