torsdag, februari 05, 2015

DEN GICK JU DEN HÄR DAGEN OCKSÅ

Idag struntade jag i datorn till frukosten. Mest för att inte bli så seg, som man blir när man sitter där och dels för att variera mina dagar lite. Jag intog mitt kaffe och mina mackor i sällskap med Malou istället. Nu är väl inte tv så mycket bättre kanske, än datorn. Men lite. Sedan tittade jag på reprisen av Deckarna. Det var lite dramatik när Katarina Wennstam ramlade nerför trappan och fick åka till sjukan med ambulans. Men det gick bra som tur var. Att jag inte ser det på ordinarie tid är för att jag väljer Mord i Midsommer då, trots att det är repriser och vissa sekvenser känner jag igen.

Lite spring fram och tillbaka i hallen har jag också roat mig med och så skrivit lite i mitt block. I morgon kan det bli lite sol säger de som vet. Men sol eller inte så är planen att då spatsera ner till apoteket och hämta ut sista sprutorna, som kommer att räcka till någon gång i april. Jag kommer nog att vara lite rädd sedan när jag påbörjat andra omgången cellgifter, för jag kan ju få propp även då. Kanske till och med troligt. Det är ju inte säkert den kommer i vaden då och det skrämmer mig. Ytterligare en sak att ta upp med läkaren.

Lite rockande med rockringen har jag också ägnat mig åt. Inte bara för att få ett kort till bloggen *ler*. Nu har jag kommit på knepet igen så nu kan jag hålla på ett tag. Någon nytta gör det väl för cirkulationen och för att få tillbaka lite kondis. Jag kör några gånger om dagen för blir ju trött ganska så snabbt.

Ännu ett kort, med mössan på. Men nu kan jag faktiskt gå utan här hemma och även titta mig i spegeln utan att dölja skulten. Det är naturligtvis för att det börjat växa ut hår och även för att ansiktet ser bättre ut när man har fransar och bryn. Jag väntar på att det ska växa ut mer så jag kan tona det i någon rödbrun färg. Även fast det kommer att ramla snart igen så kan man ju ha lite roligt innan dess. Så jag vill det ska växa fort, fort.

Lite egen påhittad mat fixade jag till framåt sena eftermiddagen. Lök är ju bra mat, så jag lät en stor gul lök bli mjuk i en kastrull med lite olja. Klickade i lite tomatpure och en tredjedel buljongtärning och hällde i lite vatten. Sedan fick det koka ihop och så tillsatte jag en liten burk tonfisk. Lätt som en plätt. Det jobbigaste var att skala och skiva löken. Under tiden jag styrde med det här så kokades en påse ris i en annan kastrull.

Någon gourmetmiddag blev det väl inte, men fullt ätbar. Grönsaker hoppade jag idag. Ska ta en ingefärs/gurkmeja drink innan jag slänger mig i soffan lite senare. Jag har inte testat mixern sedan knappen fastnade, men måste göra det någon dag. Det kan ju hända den lossnat nu.

Den här boken ligger nu på mitt sängbord, men har inte börjat läsa i den ännu. Jag är så himla trött när jag lägger mig så vill bara sova då. Såg att jag hade flera böcker av den här Patricia. Den här kom ut i Sverige 1987 och jag tror inte att jag kommer ihåg innehållet.
Jag har ju en lista på böcker som jag vill läsa, men eftersom ekonomin är obefintlig så funderar jag på att ta med den till biblioteket och låna några i taget. Få se om jag kommer iväg till stan nästa vecka.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,
Ser ju ut att rocka på bra. Trevligt höjer hjärtfrekvens och cirkulation.
Läsa är ett bra och förkovrande tidsfördriv

Gretas Svammel sa...

Japp... så är det nog...Hans-E..