söndag, januari 18, 2015

Kort inlägg

Har precis varit ute och hämtat sista tvätten. Blir bara några rader i kväll. Vill bara vira in mig i en pläd och halvlägga mig i fåtöljen och glo på tv några timmar. Blå ögon tex.

Papper och pärm är borta från köksbordet. Ja skit hade det varit annars. Jag behöver en ny pärm insåg jag för den gamla är full. Blir bra att börja med ny vid nytt år. Beroende på hur jag mår i morgon så går jag eventuellt ner till stan efter läkarbesöket ( eller tar bussen). Förutom pärm är kamerastativet helt utslitet. Ingen stabilitet i det längre, så behöver även nytt sådant. Finns på Claes Olsson rätt billigt har jag kollat upp.

Igår höll sig magen lugn, men inte i dag. Känt mig lätt illamående till och från. Gillar det inte alls, att det ska vara så.  Kör med te nu på morgon och actimel vid behov. Men jag tycker utslagen börjar blekna lite, så finns något positivt i alla fall.

Läste att Bodil Malmsten också har cancer. Haft och har rättare sagt. Det kom tillbaka nu i december. Vilken sort har hon inte skrivit i sin blogg. Men hon tänker som jag.... inte varför just jag,?Utan varför inte just jag?

Någon ny görandelista har jag inte skrivit till kommande vecka. Avvaktar morgondagen. Orkar jag i morgon kväll så får ni veta vad röntgenresultatet visade och vad läkaren sagt.  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Håller tummarna för bra provresultat för dig. Det är du värd!

Clas Ohlson är affären med nästan allt

Gretas Svammel sa...

Du höll inte tillräckligt hårt ...Hans-E..