tisdag, juli 22, 2014

NORGES SEXKÖPSLAG och MITT MÅENDE

Roade mig idag med att tråckla ihop en liten mössa av tyg jag har kvar från banden till armen. Kan jag matcha mössa och band ha ha. Nej vars, det är bara till att ha här hemma när jag går och skrotar. Blir nästan rädd för mig själv när jag råkar slänga en blick i hallspegeln. Sedan om det råkar ringa på dörren är det kanske inte så trevligt att mötas av ett rakat huvud för den som ringer på. Ska sy ihop en till någon gång.

Jag tänker inte gnälla, men lite om måendet kör jag. Bra för mig också att gå tillbaka till om jag behöver, för man glömmer ju så attans fort. Bättre idag än i går kväll, men inte alls bra. Jag vet inte vad man kan jämföra den här muskelvärken med? Träningsvärk, växtvärk? Fast den finns överallt, mest i benen och magen, men magontet ( inte illamående ) beror nog även på att slemhinnorna påverkas i magsäcken. Gör så jäkla ont ibland och så lättar det när jag stoppar något i munnen. Med andra ord går jag nästan och småäter hela tiden.  Kan inte vara bra.
Sömnen samma som sist. Vaknar exakt en gång i timman och blir förbannad. Vänder mig och väntar på att somna om, vilket jag också gör. Hostattacker stundtals så jag blir spyfärdig. Vet inte om det beror på att det jobbas i lungorna.

Men i morgon mår jag nog bra. Inte bäst, men bra. Då ska jag traska ner till vårdcentralen för att få förbandet bytt. Då tar jag hårmössan på.... alltså peruken.
Idag häckar jag inne bakom nedfällda persienner, för att hålla värmen ute. Försöker aktivera mig med diverse saker, men man blir lite less på skiten och har inte så stor lust med något. Har plockat fram staffliet och färgerna och den påbörjade tavlan, men det lockar inte just nu. Tvättade upp några bh för hand för att känna mig lite nyttig. Ska försöka mig på att dammsuga senare, annars gör jag det en annan dag. Men ligger säkert en massa tappat hår lite överallt som inte syns med blotta ögat. Har suttit lite med Photoshop en stund nu. Tyckte löpsedeln jag hade här på bloggen var lite missvisande, så gjorde en ny. Vill att folk som kommer in hit ska veta vad jag haft för hobby. Gjorde även ett blogghuvud till augusti, fast egentligen tänkte jag inte byta förrän september, så som jag gör på hemsidan. Men jag fick tiden att gå och kunde fokusera på annat än värkande ben och mage.

Arg är jag också på hyresvärden som jag tycker har fört mig bakom ljuset. Killen som var både intresserad och angelägen ringde dem idag och fick beskedet att den ska renoveras till normalstandard. Den är ju nu handikappanpassad. Honom spelade det ingen roll, men det kvittade sa de. Varför sa de inte det till mig? Speciellt som jag pratat och legat på flera gånger att den borde ut på hemsidan och när jag till och med kom dragande med en annan intressent förra veckan. Det tar ju ändå lite energi att hålla på att leta hyresgäst som jag gjort och hade de sagt att den inte ska hyras ut förrän renovering så hade jag kunnat besparat mig mödan igår att åka dit och fota. Nu är det bara att hosta upp hyran och betala och se glad ut och be till högre makter att ekonomin löser sig.

Tänker åka upp nästa vecka och lämna nycklarna. Först tänkte jag ringa upp dem, för killen behöver boende och jag behöver bli av med den. Men de ändrar sig väl inte för att jag ringer. Få se hur jag gör sedan.

Såg när jag klickade igång datorn idag att Norge är beredd att skrota sexköpslagen. Så himla bra. De anser inte att den gör någon nytta men ska anlita en privat, förhoppningsvis oberoende analys och undersökning som beräknas vara klar i augusti. Inte en förhandsbeställd rapport som Sverige gjorde.
Finns såg jag sedan flera artiklar om det och den här är från norska dagsavisen.  

Blev en paus i skrivandet, då semestrande unge ringde och kollade läget. Hög tid känner jag att äta något annat än riskakor och pepparkakor och katrinplommon och aprikoser. Ska blanda till en bulgursallad och slappa i soffan innan jag tar mig an dammsugaren. En promenad är tanken också, men senare i kväll.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Greta
Du ser som badbrud från 1900 talet med badmössa. Fast mycket sexigare i öppen skjorta. Riktigt bra bild! Grattis!

Bra att Norge nyktrar till! Verkligheten kommer nog ikapp Sverige också så småningom.

Synd att hyresvärden segar med uthyrningen.

Hoppas du känner dig bättre imorgon!

Gretas Svammel sa...

Tack du...Hans-E...ja när du säger det ser det nästan ut som en badmössa *ler*.
Få se om det blir en riktig badbild i morgon.