fredag, april 04, 2014

TVÅ DAGAR KVAR

Äsch, det blev ett kort till på magen, fast sittande och då ser den inte så enorm ut som stående. Jag ser även på kort att bl.a. armarna börjar försvinna. Inte för att jag var så värst vältränad innan *ler*, men jag tror det kommer att ta tid att bygga upp musklerna någorlunda sedan. Om det ens går i min ålder.

Den här dagen har också bara svischat förbi och det är ju bara bra. Samma visa idag som igår, ingen jättevärk i ryggen i natt, gick upp vid halv sex, tände ljus, körde mitt mantra, lade mig i soffan och sov. Vaknade sedan fem i tio. Så idag har jag inte sovit något på dagen, men ska nog lägga mig en stund snart för nu känns det i svanken.

Mycket prat i telefon idag också, barn, syskon och så ringde de från Lungmedicin. Efter en del dividerande om tid den 15:e och den 17:e istället, vilket jag avböjde eftersom jag inte alls vet om jag klarar att skaka på buss då. Så tyckte jag vi kunde behålla tiden den 10:e, så får de köra ner mig från avdelningen. Jag vill ju gärna få lungröntgen gjord också och få visshet även i det fallet att inget är fel. Till slut gick hon med på det, men då kan vi inte göra andningsprov. Skit samma tänkte jag, fast det sa jag inte.

Halv tre satt jag fortfarande med en halv kopp kallt te sedan frukosten och hade inte gjort något mer än kollat nyhetssidor på nätet och bloggar och mail och pratat i telefon. Det behöver jag ju inte heller i och för sig. Men jag ville duscha och jag ville dammsuga och jag ville fixa allt pappersfix. Tog en halv avokado, ska ta den andra sedan, ställde mig i duschen. Pustade ut lite och tog sedan lite kort på magen och prickarna på ryggen.

Jag vill inte påstå att det blev någon supernoga dammsugning, men jag drog igenom rummen i alla fall. Värmde risgrynsgröt och åt med kanel. Kanske inte det mest näringsrika man kan äta, men det fick gå idag. Gjorde en runda på balkongen eftersom solen lyser, men orkade inte fälla ut solstolen och hämta kudde mm. Dessutom var ju klockan rätt mycket då, även på mitt sätt att räkna. Alltså i vanlig tid.

Funderade faktiskt på att vila ryggen en stund i soffan, men tänkte att det är bättre att fixa allt klart. Så jag deklarerade, rapporterade sökta jobb till AF och fyllde i en enkät till sjukan via webben. Sedan fixade jag bilderna och nu skriver jag här. Hemsidan har jag ännu inte uppdaterat med nya bilder, men gör nog det imorgon. 

Boken orkar jag inte just nu lägga energi på, vilket är lite synd. Men politiker och chefer har ju fått varsitt ex i alla fall och man vet aldrig om det sår något litet frö hos någon. Svantesson skickade jag inget till för jag tvivlar på att hon är mottaglig. Hon lever i sin värld och säger det hon blir tillsagd att säga... precis som Hillevi gjorde. Läste på Arbetet om hennes försvarstal i riksdagen till Fas3. Hon vägrar att vilja förstå. 

Läste även om killen som gjorde som jag, ifrågasatte och vägrade dagissysslor och precis som jag blev han avstängd.

Jag tror inte jag nämnt att chefen på AF här slutligen svarade på min fråga om det fanns en regel att man måste välja anordnare på stället. Han har fått en bok *ler*. Hur som helst var svaret ungefär samma som AF på facebook gav. Det finns ingen sådan regel, men man bör välja plats inom en vecka. Så märkliga kvinnan hade ännu en gång hittat på eget. Jag räknar ju med att bli pigg och på hugget som vanligt innan sjukskrivningen går ut ( den lär alltså förlängas när den här månaden gått ) och då är tanken nu i alla fall att be att få byta handläggare. 

Det har blivit mycket sittande i dag, så nu ska jag ta min andra avokadohalva ( det är det i alla fall näring i ) och vippa omkull mig i soffan en stund. Jag ska kolla vädret tio dagar fram först kom jag på. Så jag vet på ett hum vilka kläder jag ska ta med till hemresan. Det finns en skräck nu *ler* och det är att det kommer något mer akut emellan så min operation blir framflyttad.  Men så blir det ju inte. Så får det inte bara bli. 

Hoppas ni som läser får en trevlig kväll och fin helg.     


Inga kommentarer: