tisdag, september 24, 2013

SVÅRT ATT SOVA

Jag kommer att vara halvdöd idag, men spela roll. Jag ska ju inte uträtta något viktigt. Det var lögn att sova i natt. Allt beror nog inte på Fas 3, utan datorspektaklet spelade med största säkerhet också in. Lade ifrån mig boken och släckte vid kvart över tolv sådär i natt. Somnade och vaknade halv två. Gick upp, drack mjölk, läste till tre. Lyckades somna och vaknade igen halv fem. Klockan sex skulle klockan larma, men jag hade inte ro att ligga kvar utan gick upp. Satte på datorn och började installera skrivaren som precis som förra gången tog sin eviga tid. Har inte testat ännu, gör det i kväll, men kollar jag på inställningar så är den okej. Installerade Office. "Favoriterna" fanns tack och lov kvar.

Halv sju ungefär var jag klar med det. Då satte jag på kaffe och kletade på mascara. Nu ska jag bara ta en snabb avsköljning och klä på mig innan jag ger mig iväg. Photoshop installerar jag i kväll. Håll tummarna sedan att jag kan skriva ut utan problem.

Jag ser genom mitt fönster en liten tendens till sol som håller på att spricka igenom. Det gör sinnet lite lättare. Men jag är osäker på om jag kommer att klara av det här Fas 3 skiten någon längre tid och både ekonomin och mitt humör kommer att bli lidande när jag nu inte har möjlighet till sköna stunder i oasen i veckorna. Jag låg i natt och funderade lite. Om jag ska ta ett par kvällar i veckan, trots att det blir sent för mig innan jag är hemma. Det är nog bättre i alla fall än att åka in på helgerna. Jag ska fundera lite till.

Om ni undrar över sängen på bilden, så är det alltså den uppblåsbara madrassen som användes i helgen och som kommer att användas även i helgen som kommer. Det är därför den får vara kvar, fast det är lite störande med en stor madrass här inne som jag måste puffa på när jag ska in i garderoben och puffar jag inte tillbaka den så måste jag puffa på den när jag sedan ska bänka mig här.

Petitesser. Men ju fler störande saker man har i sitt liv ju lättare stör man sig på småsaker. Nu ska jag anstränga mig att tänka positivt *ler*.

Inga kommentarer: