söndag, maj 05, 2013

HEJ HOPP

Vem har sagt att man inte kan göra lite avkall i sina beslut ha,ha? Men det går faktiskt över förväntan att inte vara slav under datorn och internet. Nu sitter jag med den bärbara och har lagt in veckans bilder och fixat med dem. Kameran skulle jag ju inte undanhålla mig från. Om någon timma invaderas lägenheten av en massa folk och jag kände att jag ville rensa kameran ifall någon skulle sitta och blippa och kolla på de bilder som kommer att tas idag. Annars är allt iordning och jag kan med lugn i sinnet ruttla ner lite här.

Jag har redan hunnit med en hel del idag, promenad, frukost, mailsvarande, stekt köttfärs och quornfärs till kvällens fyllda fransklimpor, gjort två såser, duschat, tvättat hår, sminkat mig, satt fram extra stolar, plockat bort sådant som en liten individ kan tycka vara intressant, fixat bilder och nu snart skrivit ett blogginlägg.

Några morgonvarianter där jag som annars brukligt inte bänkat mig vid datorn. Nu hade jag ju denna vecka och nästa en hel del inplanerade aktiviteter så även om jag inte fått för mig att bryta en vana och behov, så skulle det ändå inte ha blivit lika mycket häckande vid datorn som det periodvis kan bli.

I torsdags tog jag första bilden. Då var jag en sväng i oasen. När jag kom hem på sena eftermiddagen hade jag sms på privata mobilen att jag skulle kolla Aftonblaskan för de granskade fas 3. Så redan då gjorde jag ett litet avsteg, för det var för viktigt att strunta i. Jag skrev även ihop lite och skickade till dem. Var inne nu också en liten snabbis för att se vad de åstadkommit och visst har jag en del synpunkter. Men det ska jag inte dra nu.


I fredags åkte jag iväg skapligt för ett möte på AF. Ett tips och råd möte kan man säga. Nästa vecka ska jag dit igen och veckan efter också. Det är ett himla besökande där nu trots att jag ska vara återkallad och avstängd. Logiskt? Nja, jag vet inte.


Hur som helst, en kanonfin dag var det då med strålande sol. Hade bestämt med en bekant efter AF, så vi intog en fika i solen. Strosade sedan runt lite och jag inhandlade en ny jeansjacka. Ni som hängt med i bloggen minns kanske min gamla som jag gillar, men sällan använder då den är lite trång.


Sedan hem och solade på balkongen. I bikini första gången i år. Efter promenad senare på kvällen lyckades jag sedan se en hel film på tv utan att bli rastlös.


Igår lördag var jag igång hela dagen och då satte jag ju inte på datorn alls ( eftersom det normalt var min datorfria dag ). 45 minter promenad som start, sedan bakning, tvättstuga, dammsugning, golvtvätt. Och idag är det söndag och det har gått nästan i ett även idag. Ikväll ska jag iallafall se partiledardebatten hade jag tänkt, när folket lättat. I morgon skulle jag ha åkt till oasen för träff med en gammal uv, men han fick sällskap i bilen så det sket sig.

En länk till innan jag slutar. En norsk sexarbetare som liksom jag tröttnat på motståndarnas offersnack och prat över våra huvuden. Bra gjort, men jag tror inte motståndarna ändrar åsikt ändå. En tillfällighet att jag fann artikeln, då jag av en orsak kikade in på bloggportalen och såg rubriken. Nu ska jag nog gå och sätta på första kannan kaffe och hälla på termos och ladda om bryggaren så också det är klart när de ramlar in. Jag fortsätter nu några dagar till med att avstå dator.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Greta,

Trevligt att du inte alltid är principfast! Har saknat dina blogginlägg!.

Kul att se din vecka i bilder! Bra och säkert att rensa kameran. En del bilder är ju inte alltid lämpliga att visa till vem som helst.

Tycker bäst om "jeans jack bilderna". Dom har fart och är sexiga. Din bröst är läckra!

Svenne sa...

Läckra bröst du visar när du provar jeansjackan. Tänder lite på den bilden;-)

Gretas Svammel sa...

Jomenvisst....Hans-E.. och Svenne... är självklart de barbröstade jeansjacksbilderna de bästa ha,ha.