onsdag, juni 20, 2012

SICKEN FIN DAG

Om det kan roa någon så såg jag ut så här idag. Men jag bytte ett antal gånger innan jag bestämde mig. Benen är ju vita igen och så skrubbmärket på knät. Ser för jäkligt ut. Det har liksom inte blivit mindre utan nästan tvärtom. Försökte få med det på andra bilden, men syns visst inte så bra. Det funkade alltså inte med för kort kjol och eftersom det var så fint väder äntligen så vägrade jag jeans. Jag hoppas det är lika fint väder på fredag som det varit idag. För då ska jag sola.

Det har varit en lite halvjobbig vecka med både inre och yttre stress/press. Måste som jag skrev, in en sväng även i morgon. Men sedan är det fredag och Midsommarafton och då ska jag inte göra ett jota. Jo, koka potatis, men inte för att äta med sill och gräslök. Jag är inte speciellt sugen på potatis för tillfället. Jag ska pressa den och göra potatisbullar på lördag. Lördagen ska jag väl mest tillbringa i köket, baka limpa och fixa ett antal maträtter. Jag måste ju se till att ungen har mat under tiden vi är iväg. Bara för att min mathållning är noll ska ju inte hon behöva svälta*ler*.  Det är tur att det finns mikro i stugan. Fast vi lär åka in till närmsta by någon dag för att proviantera för hon kommer att vilja ha kött på grillen.

Idag har jag varit och är fortfarande, trött. Jag vaknade av någon anledning strax före fem i morse. 2½ timma innan klockan skulle larma. Då hade jag bara sovit fyra timmar ungefär. Satt uppe till halv ett i natt och skrev på mitt arbetslöshetsprojekt. Blev väl inspirerad när jag såg Aktuellt, där Fas 3 diskuterades mellan Ylva Johansson (s) och Hillevi Engström arbetsmarknadsministern ni vet. Det är lite som att prata med en vägg, att prata med henne. Hon vägrar ju att fatta.

Lönlöst att somna om så gick upp en sväng, åt lite och gick igenom några papper. Slog mig att jag inte som brukligt är, hade fått någon påminnelse på mobilen om mötet på AF idag. De gör ju så, skickar ett sms dagen innan.  Igår hade jag missat samtal från okänt nummer, men inget inpratat på svararen så antog att det då inte kunde vara något viktigt . Men började fundera på om det kanske varit handläggaren, fast då borde han ha pratat in resonerade jag. Det märks, tänkte jag och lade mig igen och somnade slutligen till lite avslappningsmusik. Ville förstås fortsätta sova när klockan sedan väckte mig.

Först en sväng till ettan för veckans sista besök. Sedan ner till stan vid halv två. Hann med hälften av inköpen innan AF. Det mötet förlöpte snabbt och bra. Jag skulle ju i stort sett bara tala om vilken anordnare jag valt. Resten tar vi mailvägen efter det att jag träffat någon på det stället i morgon. Jag kanske inte har berättat att jag nu fått svar från AF chefen. Fick det nog igår och hon hade skickat kopia till handläggaren och det var ju bra. Annars var det mest ett blahasvar, men ändock ett svar.

Vid fem var jag ganska fullastad med papperstallrikar, muggar ( tänker inte diska när vi är iväg ) och med frysklampar och diverse klädpåsar ( klänning till mig och så lite smått och gott till den allra minsta lilla familjemedlemmen som vi troligtvis kommer att träffa också en dag ) plus lite annat, plus en stor målarduk så var lat och tog bussen från city till resecentrum. Hade jag inte väntat på den utan gått istället så hade jag inte missat min buss hem med två minuter. Kände mig lite vimmelkantig för dels var jag trött och så hade jag inget druckit på hela eftermiddagen. Köpte en Solero (glass) medan jag väntade 35 minuter på nästa buss.

Nu ska jag häva ner mig i soffan och titta på filmen på ettan om barntrafficking, som börjar alldeles, alldeles snart. Missar nog som vanligt början.    

2 kommentarer:

Svenne sa...

Vadå roa???
Dina bilder är alltid njutningsfulla i min betraktelse.
"Potätebullar" är en av mina favoriter och gärna med lingon till.
När bjuder du på det???
/Midsommarkram på dig

Gretas Svammel sa...

Visst är det gott...Svenne... med mycket riven ost i och lingon utrört i lite grädde och bacon till de som gillar det.

Men det bjuder jag tyvärr bara mina allra käresta, alltså mina ungar som en påminnelse om deras barndom.

Så kan det va *ler*, men jag hoppas du får en fin midsommar ändå.