torsdag, maj 31, 2012

NONSENS

Nej då, jag har inte rymt ikväll. Men jag var inte hemma förrän vid halv sju och sedan blev det det ena och det andra och även det tredje. När jag hade packat upp och in matvarorna som jag handlade här i samhället på hemvägen, satt på datorn och fixat lite ätbart ( knäcke med makrill), lagt in bilderna jag roade mig med att ta idag och precis slagit upp photoshop så kom plötsligt annat i vägen. Det är ju så ibland. Jag kan ju bli lite störd på att bli störd, om jag så säger, ifall jag bestämt hur jag ska lägga upp kvällen eller dagen eller veckan.  Fast det beror helt och hållet på vad det handlar om. I kväll spelade det ingen roll, jag är hemma hela dagen imorgon ( visserligen med en planering vad jag ska göra då ) men varken bilder, blogg eller mail försvinner ifall jag inte skulle ägna mig åt dem just ikväll.

Nu hann jag ju ändå nästan med det jag tänkt om än några timmar senare än vad tanken var. Mailen var inte så många och de får vänta till morgondagen, fastän att jag vet att folk och jag själv vill ha snabba svar. Knasig formulering *ler*, som om folk och jag var olika saker. Men ni förstår nog vad jag menar, typ genom sig själv känner man andra.... eller man tror att andra är som man själv. Strunt samma. Bilderna var inte alls många, fem-sex stycken, som sedan bara blev tre. Två till hemsidan någongång och två hit till bloggen. Jodå, jag kan räkna, men ni kan ju lösa den ekvationen ha,ha.

Egentligen vet jag inte varför jag tog med kameran idag. Den låg på bänken i köket efter det att jag igår tog kort på en tavla jag har i köket. Varför jag fotade den kan jag utveckla en annan gång kanske. Det var en ide jag fick. Jag stoppade iallafall ned kameran i väskan för det här med att handla mellan dagens besök insåg jag efter lite funderande, att det var inte så bra. Dels hade jag bara 40-50 minuter på mig ( inte till besöket, utan till att börja förbereda mig ) och dels skulle jag handla frysvaror ( blåbär ). Jag hade inga ideer till motiv/poser, men det har hänt fler än en gång att jag fått ideer i ettan och då har jag förstås inte haft kameran där.  Idag blev det bara strunt, jag hade varken lust eller ideer.

Dagens bild tog jag när det strax innan eftermiddagens besök var dags att ställa sig i duschen. Jag hade slängt mig i min fåtölj en stund efter det att jag tagit några kort. Fick då för mig att ta även på det. Ett blajkort, men duger så här en torsdagskväll på bloggen. Ett annat skitkort var jag på väg att radera, men tyckte nu ikväll att det är ju för sjutton rätt bra. Jag är på väg att ramla när jag ska inta en pose. Det kommer på söndag. I morgon är det 1:a Juni och dags för uppdatering så då får ni nya bilder ändå.

Det är alltså en av grejerna på planeringen i morgon, uppdatering av blogg och hemsida. Men just nu är jag också inne på att sätta mig vid skrivdatorn direkt imorgonbitti med frukosten och slå upp mitt skrivprojekt och sedan på eftermiddagen förflytta mig hit till min vanliga dator och fixa andra datorgrejer som uppdatering, bloggande, nyhetskoll mm.

Nu närmar sig klockan midnatt och jag vill få det här publicerat medan det är torsdag. Ett helt totalt nonsensinlägg ha,ha. Dagen har annars varit bra och besöken mysiga. Jag har en fundering ifall någon av er som läser vet svaret. På min bärbara får jag inte upp pdf filer längre. Det har gått tidigare, men plötsligt kommer det upp ett meddelande att bla, bla.... det funkar inte. Varför är det på dette viset?    

7 kommentarer:

Unknown sa...

Du har haft en skön dag förstår jag. Trevliga besök med intim samvaro gör dagarna harmoniska.

Fotot är bra! Annorlunda posering, som signalerar lugn och harmoni. Skall försöka använda den i någon fotosession.

På tal om det så har Calle Rehbinder lagt ut en fin serie som utstrålar harmoni på Cirkus eros. Bilderna tagna med i-phone. Finns också bra serie med hans hustru som "lile havefuen". Jag blir riktigt sugen på att fota nu!

Unknown sa...

Greta! Förtydligande; Tänker återanvända poseringen. Alltså inte ditt foto!

Gretas Svammel sa...

Ja, Rehbinder tar fina bilder...Hans-E...och visst är det kul att fota. Speciellt nu med nya tekniken där man kan ta massor och bara radera de som inte blir bra.

Bra att du förtydligade *ler*, tänkte först att du skulle ha min bild i något bildspel typ.

Nu är det nog många som laddar hem bilder jag har här och på hemsidan och så länge de inte missbrukas så bryr jag mig inte. Jag lånar ju själv bilder på nätet.

Svenne sa...

Vad bilden beträffar så är den ganska lik mig vid datorn när jag torkar mina nytvättade fötter;-)

Gretas Svammel sa...

Jaså...Svenne...ser du ut så då *ler*

Anonym sa...

Du behöver nog uppdatera Adobe Reader
http://get.adobe.com/se/reader/

Fin bild !

JaB

Gretas Svammel sa...

Ja...JaB...jag tänkte på det och gjorde det igår, men gick inte ändå. Fast jag startade ju inte om förstås innan jag testade. Men tack för tipset.