söndag, augusti 14, 2011

LÖRDAGSPROMENAD I SOLSKEN

Jaha, har ni läst klart det förra inlägget så ni är redo för ett nytt? Jag skojar. Nu blir det hur som helst mest bilder, exhibonistisk och narcisitisk som jag är.

Promenad till "skogen" blev det alltså igår. I ett strålande väder. Man vet aldrig. Det kan vara sista gången.

Poserade och njöt lite i en glänta i solen. Det var mer en må bra och koppla av promenad än en motionspromenad. Men dit och hem gick jag i rask takt.

Upp till "mitt" berg förstås. Fotade både för att ha hit till bloggen och även privata. Satt förut idag , när jag hade lagt in dem på datorn och gjorde ny dörrskylt bla och kunde inte heller låta bli att testa att göra nytt blogghuvud igen. Jag har ju redan ett antal, men det är lite kul pyssel, tycker jag.

Slog mig ner på berget och bara njöt av naturen och tystnaden. Fast tyst och tyst... en fågel höll på att tjattra hela tiden.

Lade mig ner och låg länge och filosoferade. Många tankar och ideer kom och gick. Sedan fösvann jag nog bort en stund när jag tagit klart med kameran. Tillbringade drygt en timma där på berget och insöp naturens styrka och energi. Men den energin har väl nästan försvunnit vid datorn idag *ler*. Kartongerna står där de står, lika tomma som förut och tanken att skruva ner en hörnhylla jag har i badrummet för att måla, blev inte mer än en tanke.

Men kanske får jag tid i veckan. Kanske, kanske. Jag har ju en dag avsatt till intervju och blir det inget med den så finns tid där. Nu ska jag ta tag i min hygein. Ja, det är inget fel på den ha,ha, men jag tror att det är bra för både hud och hår att få paus så här under en helg, när ändå ingen ser mig. Men imorgon ska jag iväg till stan tidigt, så då är det bäst att göra sig respektabel redan ikväll, Jag brukar ju ägna söndagkvällen till lite skönhetsvård, fast ikväll blir det bara dusch och hårtvätt. Det är jobbigt nog *ler*.   

4 kommentarer:

Benny sa...

Hej Greta vilka härliga o fina bilder på dig,du gör som jag vandrar ensam som jag gjorde nu på förmiddan.Slippa tänka på jobb,man kan koppla av i den fria naturen som vi har.Varma kramar Benny

Gretas Svammel sa...

Ja..Benny.. naturen är ett bra ställe att koppla av i, för en del.

J sa...

Narcissister är vi allihopa ;)

Kram!

Gretas Svammel sa...

Så sant så..J..även du såg jag. Kram tillbaka