måndag, juli 25, 2011

LITE BLAHA I VÄNTAN PÅ TV-N


Här sitter jag renskrubbad från topp till tå. Ja, det var väl mest det jag ville tala om. Nej vars ha,ha. Om tjugo minuter ska jag gå härifrån och eftersom jag gjort allt jag ska, så kan jag fördriva tiden med att ruttla lite mer här på bloggen. Jag tänkte se Aktuellt nu vid 21.00 innan Johan Falk börjar.

Det här med Johan Falk serien är lite konstigt. Jag antar att alla de program som sänds nu är repriser. Jag minns att minsta ungen sa när det gick första gången, att hon trodde det var i min smak. Hon sa det efter att jag sagt något om att jag inte tittade på det. Jag hade en ide då att det inte var något som jag gillade. Så fel jag hade. Men det var ju bra, annars hade jag inte haft något att se på nu, på måndagar. 



Känner mig nöjd med dagen. Allt utom kökssoffan har jag gjort, plus lite till. Även en kortare runda nu ikväll blev det. Ett album fullt med negativ var en av alla saker jag kastade. Ett bevis på mitt kontrollbehov i yngre dagar *ler*. Då fanns ju liksom inte ens i fantasin att jag i framtiden skulle använda en kamera utan film och utan framkallning. 

Jag var så himla noga med att sätta in och märka varenda remsa, ifall tex ungarna ville ha kopia när de blev större eller någon annan ville ha. I och för sig kan jag tycka att det var bra att det inte fanns digitalkamera när ungarna var små. Det är ju mycket mysigare att bläddra i ett album, än att glo på en dataskärm. Dessutom var jag noga även där. Satte in korten allterftersom de togs och framkallades och skrev små notiser till varje. Klippte och klistrade. Gud vilken tid jag lade ner egentligen.

Tjugo minuter går fort märker jag. Måste ha in bilderna också. Ett blahainlägg. Men så får det vara.

Inga kommentarer: