torsdag, juli 14, 2011

INGET VIKTIGT ALLS

Nu har man ätit surdegsbröd och vetekrans och druckit kaffe och pratat strunt. Känner mig trött, tom och urlakad. Orsaken är nog tidig uppgång för att hinna med handling och att knäppa några kort, innan det var dags att förbereda sig för dagens massage, plus att massagen tog energi, plus att jag sedan skyndade hem för att vara här när folket kom. Nu kom de lite senare än vad som sagts, så jag hade kunnat ta det lugnt. Och nu är jag ensam igen och jag kände när jag satte mig här, hur himla trött jag är.

Korten jag tog blev bättre än vad jag förväntade mig. Det är ju alltid kul. Jag tog på mig det jag hade i tisdags, då jag kom på de här poserna, eller några av dem. Sedan knäppte jag lite extra för skojs skull. Bilden idag är med nya trasan, där den syns lite bättre än på förra där jag satt på en stol. Som synes lite väl tight, men, men.

Besöket dök upp så som det var sagt och när det var dags för efterrätt så ville han ha mer. Inget ovanligt alls, men där är jag ganska hård, speciellt med helt nya som jag inte känner. Jag kan bli lite smått irriterad också om någon är väldigt på och det missgynnar ju dem själva eftersom det förtar min egen lust och känsla att göra det allra bästa för personen. Jag tycker väl inte att de är värda det bästa om de inte visar den respekt jag förväntar mig och håller sig till den överenskommelse vi gjort. Men jag tror den här figuren ändå blev nöjd med både massage och annat och då jag blev ganska mentalt trött efter massagen så kan jag tänka mig att han mår rätt bra i några dagar.

Inget kul på tv ikväll och inget kul väder. Jag tänker lägga mig till rätta i soffan, tända lite ljus och lyssna till en lugn cdskiva när jag är klar här. Somnar säkert, men vad gör det när jag är ledig imorgon. Mailen fixade jag innan jag loggade in mig hit. En del nya dimper ner klumpvist verkar det som. Jag undrar ibland var de hittar mig. Jag ger förslag på tid och har jag tur får jag svar tillbaka. Inte alla bryr sig om att svara då de tider jag ger ligger en bit framåt. Nästa vecka är lite skral eftersom jag inte vågat boka upp mig innan jag visste mitt eget läge. Det är ju inte så långt dit tycker jag. Ändå kom ett svar ... har du ingen tid i morgon fredag?

Det räcker med ett sådant typ av svar för att den personen inte ska vara intressant för mig. Jag svarade att hade jag haft det så skulle jag föreslagit det. Ganska enkel logik. Idag kom ett svar på det, som jag inte svarar på, för där orerar han plötsligt om ansiktssprut. Det finns säkert de som inte förstår varför jag stör mig på det ( jag har alltså inget alls emot ansiktssprut, när det liksom händer, inget jag bestämmer innan ) men för mig säger båda de här frågorna en hel del om personen och sådana vill jag inte ha i mitt klientel. Sedan får han vara hur snygg och trevlig som helst annars. 

Kommande veckas tider lägger jag nog ut på hemsidan i morgon, om de inte blir inbokade innan dess. 
För några dagar sedan hade jag ett sms från en 17-åring. Jag tvivlar inte alls på att han verkligen var 17. Han ville ha massage. Eftersom jag endast bokar via mail och det framgår tydligt på hemsidan, så raderade jag bara sms-et. Men jag blir förstås lite nyfiken. Hade han fått numret från hemsidan hade han sett vad som gäller, både vad gäller ålder och bokningssätt. Kan han månne ha fått mitt nummer på annat sätt? Ärligt att tala om sin ålder, vilket egentligen inte gynnar honom. Det är därför jag tror att han är så gammal som han skrev. Hade han mailat så hade jag svarat honom och han är långt ifrån den första 17-åring som hört av sig genom åren.Även 16-åringar. En del har jag haft längre mailkonversationer med, då frågor och annat kommit med i bilden. 

Vad jag ska ägna morgondagen åt har jag inte bestämt ännu. Det finns en hel del att välja på och en lång lista att  välja och vraka på. Är det uppehåll kanske jag åker och köper färg till byrån, annars börjar jag kanhända packa sådant jag kan avvara. Överföringen av Expresseninläggen hänger ständigt över mig, däremot ska jag låta skrivprojektet få vila tills flytten är klar. En halvfärdig tavla finns också bakom min rygg. Fixa dagens bilder är också ett alternativ. Nu har jag till två uppdateringar av hemsidan, så några gamla bilder behöver jag inte använda. Men de får ligga kvar i sin mapp till reserv.

Nu känns det som att jag sugit ur den allra sista energin. Förvånad att jag orkade skriva så mycket som jag gjorde. Ska föra över dagens bilder till usb innan jag stänger av. Garderar mig lite. Sista veckan har det inte varit några problem, men i morse krånglade det igen och jag fick starta om. En gång bara.     

4 kommentarer:

Unknown sa...

Greta, Klänningen är läcker. Du ser fin ut i den.

Gretas Svammel sa...

Tack för det.. Hans-E

Svenne sa...

Härlig bild ;-)

Gretas Svammel sa...

Tack till dig också...Svenne